SEÇMECEE BUNLAĞĞ !!! Seç Beğen Al , Karantina Filmleri

19:39:00

  Sosyal medya karantina dolayısıyla istemeyeceğimiz kadar film önerisiyle , listeleriyle dolmuş , birde ben de yazıp kalabalık yapmak istememiştim açıkçası ama önerilen filmlerin '' Fight Club '' dan öteye gidemediğini ve Netflix'in bu ay en çok izleneni, Recep İvedik olunca sinirlerim altüst oldu - ne zaman üstalt oldu ki ahhahaha , yine komikçilik , yine espri - ve dedim ki birinin bu kahramanlığı yapması lazım - o ben oluyorum fark etmeyenler için - ve doğru düzgün bir film listesi yazayım bari dedim . Halk çığlıklar ve göz yaşları içinde , evet , evet o geliyor , El Presidenta , kötü film öneri bataklığından herkesi kurtarıcak , amannnn tanrıımmmmmmmmm , oyyy mayyyy gattttt!!! Ayy madem bu kadar ısrar ettiniz üç-beş şey atam şuraya bari ehehe .


 * Seçtiğim filmleri özellikle gerilimli , derdine dert katan , hüzünlü filmlerden seçmedim yoksa bende bilirdim İran filmi önermesini ama şu dönem için pozitifliğe ihtiyacımız var , bu dönemde birde kıyamet temalı diziler-filmler öneriyor herkes , siz bu insanları anksiyeten öldürmek niyetinde misiniz acep yapmayın gözünüzü seveyim , biraz gülelim , eğlenelim şu sıralar .


1- 10 Things I Hate About You / Amerika (1999)


  '' Bianca ( Larisa Stratford ) ve Kat (Julia Stiles ) , erkeklere karşı çok sert kuralları olan bir babaya sahip iki kardeştirler.  Bianca ne kadar sevecen ve popülerse , ablası Kat bir o kadar hırçın ve sert ve herkesin korktuğu bir kızdır . Kat'in tutumunu bilen babaları da , hiçbir erkeğin ona zaten yaklaşmayacağını bildiği için Bianca'a eğer ablasının bir sevgilisi olursa onunda o zaman olacağını kural koşar . Ama bizim Bianca'nın aşkıyla yanıp tutuşan Cameron ( Joseph Gordon -Levitt )  Bianca'a kavuşmak için kendince bir plan yapar ve okulun en sorunlu karakteri , Patrick'i ( Heath Ledger) Kat'i kendisine aşık etmesini sağlaması için parayla tutar .'' 


  Klasiklerden , çok iyi film. Lise ve romcom sevmeyen , pardon nefret eden benim şekilden şekle girip , ayıla bayıla izlediğim film . Shakespare'in , The Taming of The Shew adlı oyunundan çeviri bir film. Heath Ledger 'ın mimikleri ve oyunculuğu ile şov yapmış bunu da eklemeden bitirmeyim . 


2- Luck-Key / Güney Kore ( 2016 ) 


  '' Zavallı , fakir ve hayatta bir işe tutunamamış ve artık yeter deyip intihar etmeye karar veren  Jae Sung ( Lee Joon) , bari temiz öleyim diyerek son bir kez hamama gider . Diğer taraftaysa , çok zengin ve işinin ehli (?) kiralık katil abimiz Hyung Wook ( Hae Jin Yoo ) da son işinden sonra bir temizlenelim diyerek hamama gider , Allah'ın işine bakın ki bu hamam bizim zavallı çocuğun gittiği ile aynı hamammış bu hamam . Kiralık katil abimiz yanlışlıkla sabuna basıp kayıp düşüyor ve hafızasını kaybediyor . Tabi bizim fakir de durur mu hemen onun yerine geçer ama abimizin bir katil olduğundan bir haberdir … '' 

  Çok eğlenceli bir film, kaliteli bir komedi yapmışlar hatta keşke dizisi yapılsa dedim izlerken . 


3- Jojo Rabbit / Amerika ( 2019 ) 


  '' 2. Dünya Savaşı Hitler Almanyası ve 10 yaşındaki Jojo ( Roman Griffin Davis ) diğer herkes gibi okulda beyni yıkanmış, Hitler'e hayran , hatta hayali arkadaşı Hitler - bu kısımlar çok komik - ve sürekli göbekli , komik bir Hitler ile dolaşıyor . Hitler'e ve öğretilerine bu kadar hayran olunca da tabi ki en büyük düşmanı Yahudiler , gerçi hayatında hiç görmemiş , hatta canavar gibi gözüktüklerini sanıyor . Ama bir gün Yahudi bir kızın evin duvarları içinde saklandığını fark eder... ''  


  Yazmaya fırsat bulamadığım ama çok bayıldığım film , 2019 güzel bir film yılıydı ama benim için 2019 'un en güzel filmi Jojo Rabbit oldu . Savaşın içinde bir çocuğu ve onun hayal gücünü izliyoruz , yönetmen çocuk masumluğunu çok güzel yansıtmış. Yönetmen çok iyi iş çıkarmış ve hayali Hitler'i de o canlandırmış.  Absürt bir komedi ama oldukça samimi, sıcak ve çok insani bir film. İzleyince modumu yükselten bir film, herkes izlemeli bu filmi . 


4- Father of the Bride / Amerika ( 1991 ) 


  '' 22 yaşındaki, üniversiteyi bitirip eve dönen ve döner dönmez , ben gelin olmuş gidiyorum deyip babasının kalbine indiren bir adet çok güzel kızımız var - cidden çok güzel , yüzümü biriyle değiştirme hakkım olsa bu o kız olurdu - . Sen daha çok küçüksün , hop nereyeee diye delirip kriz geçiren bir adet panik atak babamız var ve bu babamız daha  olayı hazmedememişken birde kızının düğününü hazırlaması gerekiyor ki , o da ayrı bir kriz - Ameriganlağğ da düğünü kız tarafı yaparmış hahaahha - . Bu kriz ortamı ve komik olaylar silsilesi ile düğüne ve damadına alışmaya çalışan bir babanın tatlı hikayesi .. ''


  Çok tatlı , çok içten , çok gerçek ama yine de o masalsılığını kaybetmemiş bir film . Çok hoş bir his bıraktı bu film bana , keyfim yerine geldi ve mutluluk ile doldum . Babanın o delirmelerini , kriz anlarını izlemek çok eğlenceliydi, kız babaları ve babalarına düşkün kızlar özellikle çok severler bu filmi . İkinci bir devam filmi de var , onu da çok sevdim , bu filmden sonra onu da izleyebilirsiniz . 


5- Load Wedding / Pakistan ( 2018)

Çok kötü poster ya
  '' Pakistan'nın küçük bir kasabasında yaşayan Raja ( Fahad Mustafa )  ve çocukluk aşkı Meerab ( Mehwish Hayat )  , aralarında engeller vardır ama ilk ve en büyük engel Raja'nın aşkını içinde yaşaması , gerçi onunda sebepleri vardır çünkü Raja'nın evlenebilmesi için öncelikle Raja'nın ablasının evlenmesi gerek ama bunun içinde Raja'nın ablasının çeyiz parasını denkleştirmesi gerekiyor ( Hindistanda ki kızın ailesinin , erkek tarafına vermek üzere yüklü miktarda çeyiz parası biriktirmesi sorunu ile aynı sorun , daha önce bununla ilgili olan ve çok sevdim şu filmi yazmıştım , hemen şurada tık tık . ) .. '' 
İşte gerçek arkadaşlık
   Bayadır böyle güzel ve naif aşıkların olduğu bir film izlememiştim . Abartısız , doğal , temiz ve aşırı saf bir aşk izlemiş oldum , içim yumuş yumuş yaptı . Filmin abartı ve vasat sahneleri çok, çok kapsamlı bir film de değil ben aralarındaki o aşkı ve salak hallerini izlemeyi çok sevdim  ve bu yüzden filmi çok sevdim. Çerezlik , oturup  kafa dağıtmalık tatlış bir film . Bir çok Pakistan dizisi izlesemde ilk defa bir Pakistan yapımı film izledim ve çok memnun oldum , buradan yetkililere sesleniyorum daha fazla Pakistan filmi çevirin . 


7- Yes Man / Amerika ( 2008) 


  '' Carl , Dünyanın en negatif , asosyal , asabi, sürekli bir bahane bulan , her şeye ve herkese '' hayır'' diyen kişisi . Boşanalı üç yıl olmasına rağmen bunun bunalımını aşamamış bir depresif aynı zamanda . Bir gün arkadaşının zoruyla isteksiz olarak bir seminere gidiyor , '' Yes Man ! Semineri '' . İlk bu deliler ne yapıyor tövbeler olsun derken , kendini her şeye evet demeye yemin etmiş halde buluyor , eğer ki yeminini bozarsa da Evren onu cezalandıracak . El mahkum her şeye evet diyen Carl'ın hayatı çok büyük bir şekilde değişmeye başlıyor .. '' 


  Jim Carrey klasiği müthiş eğlendiğim ve güldüğüm film . Çok kaliteli ve pozitif bir komedi . Her şeye hayır diyen , evden asla çıkmayan Carl da kendimi gördüm ve bu beni daha pozitif ve evet diyen biri olmam konusunda resmen aydınlattı, zira hiç bu durumun vahametinin farkında olmadan yaşıyormuşum . Kullandıkları metaforlar , bağladıkları nokta ve bir küçük sözcüğün insanın hayatını ve bir insanı nasıl değiştirdiğini çok güzel gösteren bir film olmuş. Yalnız uyarmadan geçemeyeceğim, seçtiğim filmleri aile ile izlemeye uygun seçtiğimden bunda bir tane rahatsız edici sahne var , baştan uyarayım . 


8 - Knives Out / Amerika ( 2019 )


  '' Çok ünlü ve zengin bir suç romanı yazarı olan Harlan Thrombey ( Cristopher Plummer ) 85. doğum gününün ertesi evinde ölü bulunuyor . Ve bu cinayeti araştırmak için isimsiz biri tarafından  özel dedektif Benoit Blanc ( Daniel Craig , James Bond amca işte ahahaha ) tutulur . Ama dedektifin işi zor çünkü , Harlan Thrombey'in onun üzerinden parazit gibi yaşayan ailesinin yardım etmeyi bırak olayı daha da karmaşık hale getiriyorlar ve bu durumda geriye tek bir seçenek kalıyor o da , yasadışı bir göçmen olan , Harlan'ın özel hemşiresi ve arkadaşı , sırdaşı genç Marta … '' 

  Yine 2019' un güzel filmlerinden , oyuncu kadrosu oldukça geniş adeta bir yıldızlar geçiti .  Metaforları güzel kullanılmış , hikayesi içine çekiyor , merakla kimin katil olduğunu bulmaya çalışıyorsun , ters köşe kaliteli bir katil kim hikayesi . Katil kim hikayesi dediysek , gerim gerim geren türden değil , kara mizah dediğimiz türden , bolca güldüren bir katil kim hikayesi. 


9 - Scandal Makers / Güney Kore ( 2008 ) 


  '' Daha otuzlarındaki eskinin popüler idolü şimdininse , radyo DJ'i Nam Hyun Soo, ününü korumak ve skandallarla adını duyurmamak için insan üstü bir çaba sarfeden birisidir  . Bir gün kapısı çalınır ve karşısında 20lerinde bir genç kız ve yanında da 6 yaşında bir çocuk vardır . Genç kız yani  , Nam Hwang Jeong ( Park Bo Young ) , onun kızı olduğunu iddia etmektedir ve yanındaki küçük çocuksa Hwang Jeong'un oğludur . Hyun Soo 30larındaki biri olarak bir anda hem baba olmuş hem de dede olmuştur . Ve daha da beteri bu skandal duyulursa meslek hayatı mahvolacaktır , bu durumda kimseye söylememesi şartı ile kızını ve torununu evde saklamaya karar verir .. '' 


  İsmi ile müsemma, çok keyifle izlediğim , çerezlik , çok tatlı bir film . Park Bo Young 'u bu kadar genç halini ve oyunculuğunu izlemek tatlıydı . Ama benim asıl favorim küçük çocuk , kafayı yedim tatlığından , o nasıl bir şeydir , küçük birer mimik canavarı . 


10 - The Wind Rises / Japonya (2013) 


  '' Jiro Horikoshi , uçaklara hayran bir çocuk ama ne var ki , pilot olmasının önünde miyop olması durur . Pilot olamaz ama uçaklara olan sevdası bitmez ve böylece uçak mühendisliğine yönelir . Bu sırada 2. Dünya savaşı da patlak verir , Japonya teknolojik olarak Dünyadan geride , doğru düzgün uçakları bile yok . Ve bütün bunların içinde ülkesi için uçak yapma hayalleri ile kolları sıvayan Jiro var … '' 

  Miyazaki' nin bu harika animesine yer vermeseydim olmazdı . Bir filmi kendim yapmak isteseydim hatta bir film olmak isteseydim bu o film olurdu , gerek hikayesi , gerek harika hayal dünyası , muhteşem çizimleri , verdiği o duygularıyla , her şeyiyle harika bir film .  Çok naif bir aşkta izliyoruz bütün bu olanların arasında , abartmadan tadında , ufak tefek gözleri nemlendiren türden bir aşk .Ayrıca filmimiz gerçek bir hikayeye dayanıyor , 2. Dünya savaşı sırasında bir çok Japon avcı uçağını yapan ekibin baş mühendisi , Jiro Horikoshi 'nin hikayesi . 


You Might Also Like

17 yorum

  1. Kendi adıma bayıldığım bir film listesi olmuş. Şu sıralar izlenecek film bulamazken bu listeyi görmem çok iyi oldu. Teşekkürler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler ve iyi seyirler o zaman :D

      Sil
  2. Jim Carrey en sevdiklerim den :) 4 numarada kı filmi de izlemiştim güzeldi :) emeğine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Jim Carrey, evet herkesin favorisi :D çok teşekkürler ^^

      Sil
  3. Ne güzel listee *-* Ellerine sağlık Saliha abla :)

    4. Film benim için çok anlamlı, çünkü biz de aynı olayları yaşadık ailecek ablam evlenirken :D

    Son filmin sonunda ne ağlamıştım ama... Ben de çok severim Rüzgar Yukseliyor'u. Her şeyiyle naif bir filmdi.

    Şimdi de çok gördüğüm ama ön yargıyla yaklastigim ilk filmi açtım, sen sevdiysen ben de severim ki çünkü :)

    Ben de naçizane iki animasyon onerip kaçacağım.

    İlki; Kabakcigin Hayati

    Stop motion tekniğiyle çekilmiş, melodramatik, finalde tatlı , buruk bir hüzün bırakan masum yetimhane çocuklarının hikayesi. Karakterler epey sevimli. Çıktığı yıl Oscar'a aday olmuş.

    İkincisi; Ernest ve Celestine

    Yumuşacık, çok sevimli bir animasyon. Çizimleri şahane. Dostluk konulu. Müziğe, sanata ve toplumsal tabulara deginisi de öyle tatlı ki. Her bir sahnesi de elle çizilmiş, emek kokan naif film.

    Şimdiden iyi seyirler ve kocaman sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa bu filmi yaşamak nasıl olurdu , herhalde bol ekşinli ve komikli olurdu :D
      The wind rises da bende çok ağladım yaa , böyle içime oturdu sonu , artık nasıl ağlıyorduysam kardeşim beni sakinleştirmeye çalışıyordu ahaha :D
      Ayy bana bu kadar güvenmem beni çok duygulandırdı ^^
      Ernest ve celestine izledimmm çok güzeldi çok huzur doluydu ^^
      ilk filmi de ilk fırsatta izliyim inşallah tişikkirler öneriler ve yorumun için ^^

      Sil
  4. İzledim ve çok eğlendim film boyunca :) Stadyumdaki serenad sahnesini favorimdi, bir kıza yapılacak en baba jestlerden biriydi kesinlikle 👍
    İnsanı mutlu eden, yumuşacık bir filmdi :)

    Ben de sevdiğim, sıcacık bir romcom film önermek istiyorum ^^

    While you were sleeping'i izlemediysen eğer tavsiye ederim :) Sözlüğün birinde "Başrolde İrem Derici'nin oynadığı film" diye yazmıştı biri, ne gülmüştüm :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Stadyum sahnesi çok ikonik ve izlemesi çok keyifliydi , Patrick'in oradan oraya koşuşu da çok tatlıydı ama bana yapılsa kesin utançtan öleceğim için çok sinirlenirdim ahahaha :D sevmene çok sevindim ^^
      İzledim galiba hayal meyal hatırlıyorum ama ne oluyordu hiç hatırlamıyorum inan , izliycim yine de , izleyince sana yazarım yeniden , bu tarz 90lar romantizmi seviyorum ben galiba , normalde romantik sevmiyorum diye dolaşsam da 90lar başka sanki ^^

      Sil
  5. Bu aralar tam da eğlenceli filmler arıyordum, benim gibi düşünen birini görmek çok iyi geldi. :))
    Listedekilerin hiçbirini izlememişim,hepsine bakacağım. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dimi hepimizin gülmeye eğlenmeye ihtiyacı var :D iyi seyirler o zaman ^^

      Sil
  6. Bazılarını izlemiştim.
    Ama izlemediklerimde var ,çok hoş bir yazı olmuş sayende izleyecek filmlerim oldu şu karantinada .

    YanıtlaSil
  7. 1 2 5 9 oleeey not aldııım :)

    YanıtlaSil
  8. 1 3 8 izledim. diğerleri için de sayfayı yıldızladım teşekkürlerr :))

    YanıtlaSil
  9. Senin önerilerini çok seviyorum zaten bakacağım tatilimde :)) teşekkürler Saliha :) diğer yazılarını bekliyorumm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy çok tişikkirler ^^ onere oluyorum böyle yorumlar alınca

      Sil

//]]>