Mim, Çocukluğunda Sevdiğin Çizgi Filmler

18:48:00

  Merhaba insanlık ve insan kalmaya çalışanlar , naptınız , nörüyorsunuz , inşallah herkes iyidir , diyerek hiç adetim olmayan bir giriş yaptım ama şu dönemde herkese endişe duymaktan ne yapacağımı şaşırdım, lütfennn, nolursunuz kendinize dikkat edin . Neyse, Bir Pembe Severciğimiz yeni bir mim hazırlamış beni de mimlemiş Allah razı olsun , konumuz çocukluğumuzda sevdiğimiz çizgi filmler , tam bir çizgi film canavarı olduğum için tam bana göre bir mim olmuş bu ehehe , böyle bir listede yapmak istiyordum çok güzel denk geldi . Daha fazla uzatmadan ve  buradan Tuğçe'ye çokça teşekkür edip direk mime geçiyorum .

  Ayy nasıl seçeceğim ki şimdi , bir sürü sevdiğim çizgi film var ;

 1. Arthur (1996 -) , kendimle çok bağdaşlandırdığım bir çizgi filmdi , kendimi Arthur gibi hissederdim uslu ve gözlüklü hahaha, gıcık kardeşi D.W da kardeşim gibi gelirdi , ki gerçekten de kardeşimle D.W çok benzerlerdi hahhaha , kardeşimden çok çekmiştim , Arthur da kardeşinden çekiyordu dedim ahaaa ben . İngilizceyi bile Arthur dan öğrenmiştim , PBS kids adlı bir kanaldan yayınlıyorlardı İngilizcesini ama maalesef kanalın sitesine Türkiye den giriş imkanı yok . Hatta şimdi küçük kardeşimde - benden 14 yaş küçük - şimdi izliyor , bende halen oturup onunla izliyorum .


2. Heidi ( 1995) , belki de çocukken en çok izlediğim çizgi filmdi bu , ilk cdim ve ilk izlediğim çizgi filmde buydu . Ama şimdi hiçbir yerde bulamıyorum * , fazla bu halini bilmiyorlar zaten ama bence en güzeli bu en azından benim için , çünkü o benim Heidimdi o , yanan dağları ve keçileri ile Heidim benim  , düşündükçe burnum sızlar , gözlerim nemlenir . Daha önce çok defa yazmışımdır , kendimi Heidi sanardım , dedesi ile dağlarda yaşayan küçük bir kız , işte ben . Dağda yaşamazdık ama ormanın içindeydi evimiz , kocaman bir arazinin içindeydi , hayatımın en güzel yılları olabilir orada yaşadığım zamanlar . Ve tabi ki de huysuz bir dedem vardı , bizimle yaşardı , sürekli dedemle ikimiz ormanın içindeki yoldan sahile yürürdük , türlü yaban hayvanı görmüşümdür orada , herkes dedemden korkardı kendimi Heidi sanmamım en büyük sebebi de buydu sanırım . Arthur'u da kendime benzetirdim ama Heidi'yi gerçekten kendim sanardım hahahaha .

 * Derken, fotoğraf ararken buldum ve şimdi gözlerimde yaşlarla izliyorum , sizde nolur izleyin , NOLUUURRR ,  o kadar naif , o kadar güzel ki .




3. Pocahontas (1994) , barışın elçisi bir prensesin hikayesi nasıl olurda sevmem dimi . Disney versiyonunu sevmem mesela , çok etkileyici çizimleri özelliklede yılına göre ama maalesef hiç çocuklara göre değil ve Amerikan Yerlilerine saygısızca yapılmış , Pocahontas aslında 12-13 yaşlarında küçük masum bir kız çocuğu olması gerekirken , rahatsız edici seksüel bir hale sokmuşlar ve John Smith ile olan hikayesi de ayrı bir iğrenç durum , eğer bu kız daha ergen olmayan olması gereken bir yaştaysa nasıl John Smith ile sevgili olur . Bu duruma Amerikan Yerlileri çok kızgınlar - haklı olarak - , hem pedofili hem de insanların kültürlerine büyük saygısızlık . Yine sinirlendim ve konudan saptım , Pocahontas'ın bu versiyonu disneyden öncede olsa kat be kat daha iyi ve masum, çocuklarınıza izletecekseniz bunu izletin lütfen . Disney versiyonunu izleyerek değil de bu şirin iyilik meleği çocuk versiyonunu izleyerek büyüdüğüm için çok mutluyum.




4. Kaze no Shoujo Emily (2007) , bu çizgi film değil anime ama olsun çünkü en sevdiklerimden.  Rüzgara ve şiire aşık , duygularını uçlarda yaşayan, çok güzel bir iç dünyası olan bir kız ve yine hayran olan bir ben . Bunu izlediğimde diğerlerine nazaran daha büyüktüm , 10-11 yaşlarımdaydım sanırım . Canım Emilycim , o kadar empati kurmuştum ki Emilyle , her üzüldüğünde bende gizli gizli ağlardım , ki benim o yaşlarımda ağlama olayından öcü gibi kaçardım . Bu hayatta beni mutluluktan ağlatan iki şey var , dağlar ve rüzgar ve Emily rüzgarı bir kadın olarak tasvir ediyordu kafasında , her esintide ' Rüzgar Kadın ' geldi diyerek seviniyordu . Halen de izlerim hüznüme çok güzel eşlik eder ve tabi ki de sevincime de , yetişkinlere daha uygun bir anime bu aslında , ısrarla tavsiye ediyorum efenim, özelliklede şu günlerde çok iyi geliyor izlemek .



  Şimdi fark ettim de bütün izlediğim çizgi filmlerden bir parça almışım kendime , hepsine ayrı ayrı yer vermişim gerek kişiliğimde gerek düşünce dünyamda , çok duygusal bir ruh hali ile yazdım bu mimi tekrardan teşekkürü borç bilirim Tuğçe'ye ve isteyen herkesi de mimlendiğini bildiririm . 

You Might Also Like

22 yorum

  1. 3. ve 4. çizgi filmi duymamıştım. 🤭

    YanıtlaSil
  2. Emily'i hatırlamam çok değişik ne hakkında olduğunu hatırlamıyorum ama izlediğimi hatırlıyorum. :D Arthur bana Cartoon Network çizgifilmlerini anımsatıyor hiç sevmezdim CN'ü. 😁

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emily çok tatlış ^^
      aslında cartoon network de yayınlanmazdı Arthur :D ben internetten izlerdim zaten :D

      Sil
  3. ah o unutulmayan o güzel çizgi filmler 😊 bazen açıp izliyorum 😊 keyifli oluyor şu günlerde biraz olsun insana iyi geliyor.. emeğine sağlık canım benim sevgiler 😊🌸

    YanıtlaSil
  4. Yazının sonu, çizgi filmlerin çocuk gelişiminde ne kadar önemli olduğunun örneği. İyi insanlarla güzel çizgi filmler arasında doğru orantı olmalı :) Saydıkların arasında sadece "Heidi" bildiğim ve izlediğim bir çizgi film. Neşeli ve sağlıklı sevgilerle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler ^^ çocukluk dönemi çok önemli ne alıyorsak o dönem alıyoruz :D

      Sil
  5. Oy oy ne güzel bir yazıı, ellerine sağlık Saliha abla *-*

    Emily, hmm görmüştüm, izlerim ki ben bunu o zaman İnşallah :) Tam seveceğim türden bir animeye benziyor. Rüzgarın Kızı Emily he, kaze ruzgar demekti çünkü , shoujo da genç kız , tamamdır ben bu japoncayi çözdüm yaa, teşekkürler animeler :DD

    Pocohantas, yine küçükken izlemiştim, ama Disney yapımını. Pek de bir şey hatırlamıyorum hakkında. Ama evet; ben de ekranlarda Kızılderililerin tamamen çarpıtılarak barbar ve vahşi bir kavim olarak gösterilmesinden nefret ediyorum, halbuki soykirima ugrayan bizzat kendileriyken...

    Heidi, hepimizin izlediği meşhur japon yapımı seriyi izledim ben de. Fakat iflah olmaz bir Heidi fanı olarak bu yapımını da izlemeyi kendime borç bilirim :) En son ablamlardayken minnak yeğenime açmıştım, o daha anlamasa da teyzesi için yeğen bahaneydi, çizgi film izlemek şahaneydi aslında :DD

    Arthur, hafta sonları sabah erkenden çizgi film izlemek için uyandigim zamanlar Arthur'a denk geldiğimde çok sevinirdim :) Ah çilekeş Arthur ah, az çekmedi o yaramaz kardeşinden :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amanın ne güzel bir yorum bu ^^ uzun uzun :D
      Sen baya çözmüşüsün Japoncayı yaa ^^ emily çok güzel anime bu arada :D
      Pocohantas bu versiyonunu da bulursan izle çok tatlış ^^
      Ahahahaha bende heidinin her versiyonunu izledim ama ilk bunu izlediğim için bende yeri ayrı :D ayy yeğenin büyüdü mü , ne eğlencelidir , çok özeniyorum yeğeni olan insanlara :D
      bu arada sen neler yapıyorsun sınavın senin de ertelendi mi kardeşimin eylüle ertelendi :(

      Sil
    2. Temmuza ertelendi bizim de :/

      Sil
    3. Aaa o normal üçüncü sınavların tarihi değil mi ?

      Sil
  6. Yaptığın için teşekkür ederim Sevgili Saliha. :)
    Arthur, benim de ne sevdiğim çizgi filmlerdendir. ^-^

    YanıtlaSil
  7. Mimleri beceremiyorum okumak çok keyif veriyor ama. Ben de Cedricçiydim yine verilse yine izlerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy becerirsiniz , niye becemeyesiniz :D cedric ve üzümlü keki chen :D

      Sil
    2. Rivayete göre Cedric üzümlü keki çok sevmesine rağmen üzüme alerjisi varmış, o yüzden yiyemiyormus. İşte Chen de onun için çok sevmesine ragmen ulaşılmaz bir kız olduğundan üzümlü kekim diyormuş :)

      Kalbim çıt gözyaşım pıt :DD

      8 yaşında olmak da zor bea :D

      Kesin biliyorsundur bunu Saliha abla ama bilmeyenler varsa öğrensinler diye yazayım dedim, çok naif bir ayrıntı çünkü :) Çok da mühim bir bilgi tabii :D

      Sil
    3. Aayy yok bilmiyordum gerçekten :D cedric reis için ağlıyoruz bu gecede :D

      Sil
  8. Saliha nasılsın ?
    Beni hatırladın mı ?
    Mimine bayıldım bende bunları hep izledim ve çok severdim.
    Şimdiki çizgi filmler güzel değil tvdekiler.
    Küçüklüğüm canlandı gözümde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy tabi kiii hatırladım :D iyiyimm sen nasılsın :D döndün mü yoksa buralara :D
      aynen güzel çizgi film kalmadı ya , bir tek gumball onu seviyorum küçük kardeşimle izliyoruz :D

      Sil
  9. emily yi not aldım izlememişim oleey :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. emily çok güzellll , hem duygusal hem mutluluk veriyor :D

      Sil

//]]>