MEYDAN OKUMA 16 GÜN/16 YAZI , 6

00:33:00


6. Son günlerde sana ilham veren ne okudun, izledin, gördün ya da dinledin? İster listele, ister tek tek anlat. Senin yaratıcılığına kalmış. 


  İlgimi çeken , ilgilendiğim , yaptığım ve yapmak istediğim çok fazla hobi-ilgi alanı olduğu için bana ilham veren şeylerin bir sınırı yok ama bu sıralar en çok mutfak beni çekiyor - hangimizi çekmiyor ki hahaaha -  . Her ilgi alanım için uzun uzun konuşmak istiyorum ama beni bilen bilir çok düşük çeneli ve susmak bilmek bilmeyen biri olarak onlara da girersem adeta bir ' Han Duvarları' yazmış olacağım için tek bir konu ile ilgili konuşmak istiyorum , o da yemek oldu , çünkü dobişkoluk böyle gerektirir yeğenn .


 Yemek yapmak en büyük ilgi alanım da olsada şu dönem daha da arttı . Stok fotoğrafçılığı ile ilgilendiğimden beri, fotoğraflamak için yeni yeni tarifler deniyorum , kendi çapımda araştırma yapıp kendi reçetelerimi hazırlamaya başladım , yemek defterimde baya tarif birikti , bu konu ile ilgili bir-iki fikir var aklımda ama iyicene gelişmek istiyorum öncelikle . Şu dönem buna çok güzel zemin hazırladı , hemen hemen her gün bir şeyler deneyebiliyorum , birde ev halkı fotoğraflama izin verse keşke , hemen dalıyorlar .


   Özelliklede hep öğrenmek istediğim ekşi mayayı öğrendim , bugün itibari ile mayam oldu , adı da, Muffy , çok duygusal bir anayım her an ağlayabilirim , yavruşum benim . Ben, en büyük fanı olduğum Cafe Fernando'nun tarifiyle yaptım , tarif için tıktık .  Yarın ilk ekşi mayalı ekmeğimi yapmaya girişeceğim inş , geceden de bir focaccia yapmayı düşünüyorum , sabaha fırına atarım , ayy çok heyecanlayım .


   Sürekli pinterestten ve instagramdan ekmeklere bakıyorum , insanlar kafayı yemiş , öyle çılgın ekmekler yapmışlar ki , resmen bir sanat eseri . Bu ekmeklerin hepsi , @sour_flour 'un , son iki-üç haftadır hesabından çıkamıyorum resmen , o kadar güzel ki ekmekleri , yanağını daya uyu , yemeye kıyamazsın .


  Focaccia ise çok başka bir dünya , bu kadar lezzetli bir ekmeğin varlığına inanamıyorum , bir bahane olsa da yapsam diyorum hep .
Bu nasıl bir şey ama
  Kendi çapımda süslüyordum , biberiye , domates kurusu ve zeytinle ama arada kırmızı biber, patlıcan ve ne bulursam da ekliyordum ama bu hesabı ( @vineyardbaker )  bulduğumdan beri ben hiçbir şey yapmıyormuşum dedim , delilik resmen , tablo gibi , şunlara bakar mısınız ? HA Rİ KA ..

You Might Also Like

21 yorum

  1. gerçekten hepimiz mutfak delisi olduk 😁😊 ekmeklerin görseli çok güzel bayıldım 😊🌸 inşallah çok güzel bir ekmek yapardın onuda bizimle paylaşırsın 😊 şimdiden kolay gelsin canım benim sevgiler 😊🌸 bende bir göz atayım 😊🌼

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim inşallah becerebilirim bu işi :D

      Sil
  2. Ben henüz hiç bulaşmadım... Mayalı şeylerde çok başarılı değilimdir...
    Ermekler level atlamış resmen, insan yemeye kıyamaz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maya çok etkileyici bir şey , canlı böyle büyümesini izliyorsun resmen ben çok eğlendim yaparken :D

      Sil
  3. Ben uğraşmayı seviyorum ya , çok tatmin ediyor beni :D

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel görünüyorlar ama ben daha basit tarifler denemeyi tercih ediyorum. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yani bende yaptıktan sonra basite dönücem galiba iki günümü aldı bir ekmek yapmak :D

      Sil
  5. evde ekşi maya yapmak iyi fikirmiş valla :) fokaçia sahiden nefis bişiiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ay evvett çok tatlışlarr , böyle pıtır pıtır büyüyorlar izlemek çok eğlenceli :D

      Sil
  6. Sanat ile ekmek yapımını bir araya getirip buluşturmuşlar adeta, bayıldım görsellere. :)
    Bu aralar yeni yeni tatlar ben de denemekteyim. ^-^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende bayıldım ama aynı olmadı yaaa çok kıskandım yapanları ahaha :D

      Sil
  7. Yemeye kıyamayacağım şeylerden hahaha. Yemek yapmak bir tedavi gibi. Tariflerinizi bekliyorum :)

    YanıtlaSil
  8. O fokacadan bana vermedin yaa yazıklar olsun bee bu kazığını unutmiyacagim heee
    Fotoooo foto ceksene yaaa ne guzel olur beee

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KOROOONAAAAAAA :) kendin yap , yaparsın sen hadi hadi ehehehehehehe :D

      Sil
  9. Bu dönemde kilo veren arkadaşım değil-dir. Nokta.

    YanıtlaSil
  10. Bu sıra herkes evde ekmek yapıyor:)Çok güzel görüyor.Afiyet olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ekmek yapmayı öğrenmek için güzel bir fırsat oldu bu dönem :D

      Sil

//]]>