Stranger From Hell

02:32:00

  Ehehehe bir yıldır da yazı yazmıyordum yaaa , naptınızz , nördünüz ? Ehehehehe , yine gomikçilik , ufak tefek latifeler , nasıl espri ? Çok iyi espri . Muhteşem.. Neyse soğuk rüzgarları güzelcene estirdiğime göre yazıma dönimmm . Çok manyak bir şey izledim , hani ifade güçlendirmek için demedim ' manyağı' ciddi olarak manyak işi bir şeydi , psikolojim bozuldu ayol. OCN dizileri hep böyle manyak işi olur zaten , psikolojiniz sağlam değilse ve yaşınız küçükse izlemeye yeltenmeyin bile . Ağır psikolojik gerilimin sonuna kadar işlendiği , huzur kaçırıcı - özellikle benim gibi korkaklar için - , rahatsızlık verici bir dizi . İzlerken kalbim sıkıştı , gece tek uyuyamadım , bildiğin kardeşim olmadan odadan bile çıkamadım bir hafta , öyle bir manyaklık yani anlayacağınız . Her gördüğüme diziyi anlatıp sürekli,  çok korktum , gerginlikten başım ağrıdı , öldüm , bittim dediğim için millette hiç sevmedim sanmış ama ben aşırı sevdim , senaryosundan tut oyunculuklarına , çekimlerinden tut mekanlarına hatta müziklerine kadar her şeyi ile, çok kaliteli bir yapımdı. 


  Dizimizin Konusu ;

  Adeta bir angry bird olan, köylü güzeli Jong Woo ( İm Siwan) , yaşadığı küçük köyden Seul'e çalışmak için gelir . Fakat işe bakın ki bu çok zeki abimiz hiç önceden ev mev tutmadan gelir - neyse ki , yüzü gözü güzelde yoksa yani hem sinirli hem salak olmuyor böyle - ve gelir gelmez bütün Seul'u ucuza bir studio - oda bulmak için altüst eder ama nafile bulamaz . Şansına gün bitmeye yakın çok ucuz bir yer bulur ama fiyatından da anlaşılacağı gibi çok kötü durumda bir yerdir . Pis, küçük , dar , rahatsız edici, oksijen bile girmeyen, kısaca çok iğrenç , lanet bir yerdir burası ama işte fakirliğin gözü kör olsun el mecbur abimiz buraya taşınır . 


  Bizim köylü güzeli taşınır ama taşındığına da kısa süre içinde pişman olur çünkü bu nalet yer sadece insanın ruhunu boğmakla kalmayıp hepsi birbirinden ruh hastası, manyakların yaşadığı bir yerdir. Ve böylece zavallı Jong Woo burada yaşam mücadelesi vermeye başlar... 


* Bin beş yüzüncü defadır desem de yine diyeceğim , manyak ve manyak ötesi bir diziydi , o neydi tövbeler olsun diyerek izledim . Özellikle ilk bölümde sinirlerim o kadar gerildi ki , dedim yok anam ben bunu ara vere vere yavaş yavaş izlerim , zira çok merak edip izlemek istesem de bölüm sayısı da az olmasına rağmen çok ağır ve psikolojik bir diziydi yada psikoloji bozan mı demeliyim bilmiyorum , bir anda izleseydim delirirdim kesin . Bunu yazan kişinin psikoloji durumunu çok merak ediyorum , yok yok bunu yazan normal değildir , normal olamaz . Hatta oyuncular diziyi çekerlerken delirmedilerse iyi , o ortamda dizi çekmek bile insanı deli yapar , tövbeler olsun .


* Çok midem kalktı izlerken , resmen kusa kusa izledim , çoğu sahnede gözlerimi kapatıp sahnenin bitmesini bekledim , midesizseniz izleyin bu diziyi .

* Dizideki her karakter o kadar cinsti ki , sadece binadaki ruh hastaları da değil , iş yerindekiler , yozlaşmış memurlar , hatta yoldan geçenler bile , yani herkes mi gerizekalı olur anlamıyorum , beni çok gerdiler . Özellikle iş yerindeki silik aşağılık sendromlu salağı boğmak istedim ve tabi ki en büyük nefretim atletli sapık , ayyyyyy düşündükçe sinirlerim bozuluyor , midemi bulandırdı , o kadar tipini uygun yapmışlar ki , gerçekte de bu böyledir diye düşünmeden edemedim.


*Dizi tam bir Lee Dong Wook showdu, psikopat tavşan resmen  . Allah'ım o nasıl bir oyunculuk  , nasıl gülümsemeler , çaği çaği diye dolanması,  sessiz sessiz ani gelişler , ödümü patlatırken bir yandan da , düşüyorum Allah'ım kaldır beni diye diye izledim. Şimdiye kadar ki en iyi oyunculuğu olmuş , aşmış kendini . Saçları da MUH TE ŞEM olmuş , aşırı yakışmış,  bundan sonra hep böyle yapsın saçını .

* Ve tabi ki yavrumm, evladım, İm Siwan . Tam bir minnoş demek isterdim ama tam bir agresiflik abidesiydi , sürekli bir göz devirmeler , küçük enişte gibi sinirlenmeler , çen şinirlendin mi çen oyyy oyy . Böyle rollerde pasif ve gereksiz olumlu salak tipler olur ama bu bir ilginç çıktı . Sürekli sinirli , her şeyden tiksiniyor- haklı amaaa şimdi -, birine çatıyor , ani çıkışlar yapıyor , bende kalpten gidiyorum ölecek gidecek bu salak diye , gereksiz cesur bir tipti .  Ama yavrum benim çok güzel oynadı , hele mimikleri , çok iyiydi , çok iyi .


* Oyunculuğunu en çok beğendim kişi ise Park Jong Hwan yani zihinsel olarak hasta olan amca oldu . Adam hem iki kişiyi birden oynuyor hem de biri hasta , çok aşırı beğendim gerçekten oyunculuğunu , aniden kikikiiikki diye gülerek gelince korkmak ile gülmek arası kaldım .


* Sinematografisi çok kaliteli bir diziydi , mekanları , çekim açıları , sahne geçişleri , sahneler arası bağlantıları , ışıkları özelliklede, kırmızı ışıklı sahneleri , hepsi birbirinden iyi ve diziyi çok güzel tamamlayıcı şekilde yapılmış . Orijinalinde - webtoon dan çeviri dizi - , hava soğuk , kıştalar mesela ama dizide hava aşırı sıcak ve bunaltıcı , öyle ki izlerken hava buz gibi olmasına rağmen ruhum sıkıştı , olduğum yerde terler döktüm . Ve soğuk bir yerdense sıcak yapmaları o rahatsız edici havayı daha çok vermiş , daha etkileyici olmuş , öyle ki adeta insanın ruhunu çürütüp, yok edecek bir yer enerjisini , havasını iliklerime kadar hissettim .


  Dikkat dikkat ! Bundan sonrası , fasulyenin faydası , üzümün çöpü, armudun sapı,  dizinin repliği ve yüksek spoilerı içerir , izlemeyenlerin uzak durması tavsiye edilir . 

* Öncelikle, salak çocuk ne demeye burada yaşadın , taşınsana şuradan , para için böyle yaşanır mı ? Banklarda yat daha iyi . Ne işinde bir şey var , ne yaşadığın yerde , berbat bir hayat resmen , dön köyüne işte aaa, ne uğraşıyorsun , izlerken ben yoruldum .


* Şeytanın dünya şubesi , Korenin Hanibalı , manyak dişçi - evet dişçi bu manyağa diş hekimi mekimi diyemem - , Moon Jo da gerçekten şeytan tüyü var , insanlara nasıl yaklaşması gerektiğini çok iyi bilen bir karakterdi , gerçekten hayretler içinde izledim , bir yandan da düşünmeden edemedim , bizim hayatımızda da bunun gibi insanlar varsa ve biz farkında değilsek , çok kötü , Allah'ım sen koru Yarabbelalemin .


* Ama beni en çok geren karakter tabi ki de , bina sahibi Ajumma oldu .  Her şeyin başı Ajumma çıkması güzel bir ters köşe de olsa , cidden amacını kesinlikle anlayamadığım , niye yani niye sorguladığım karakter bu oldu . Herkesi küçüklükten yetimhane ayağına alıp bir sosyopat olarak yetiştirmiş  , iğrenç varlıklar yapmış . Diğerlerinin de delirmelerinin arkasındaki hikayeleri görmek güzeldi ama bir insanın canavara dönüşmesini izlemek yinede çok korkunç . 


* Tamam Moon Jo'yu Ajumma bu hale getirdi , onu pekala anladık ama bunun sürecini hiç göstermediler , ikiz amcaların bile geçmişini gördük ama Moon Jo'nunkini göremedik, bu süreci , çocukluğunu görmeyi isterdim . 


* Bir sürü karakteri harcamışlar , manyak sakin ruh hastası siyahlı abi çok basit bir şekilde öldü hiç üstünde durulmadı , yani adam başrollerden , posterde var ama iki dakikada öldü ve bitti. Aynı şekilde sonradan karşı odaya taşınan çocuk , ölmeden önceki ağlayışları , Hyung beni izlemeye gelecek misin deyişleri içimi parçaladı .Ve Jong Woo'nun askerlik arkadaşının da ölümleri çok aceleyle yapıldı . Özelliklede askerlik arkadaşı çok kolay öldü . Asker arkadaşı adama çıktı , başından beri bir tane Allah'ın kulu bunu dinlemedi bile ama adam iki dakikada ona inandı ve ' seni oraya yalnız göndermem , bende geliyorum '  dedi , aslanım benim . Çocuk bildiğin pisi pisine öldü .


* Yaptıklarını haklı çıkarmasa da sadece bir haftada çocuğu deli ettiler . Bir haftada, bir insanın hayatı nasıl bu kadar kararır , dehşete düşerek izledim ama delirmenin o psikolojik sürecini ne kadar kısa bir süre bile olsa yavaş yavaş işlemeleri çok etkili olmuş . 8. güne kadar - yani 8. bölüme kadar - çocuk dayandı dayandı , insaniyetinden çıkmadı ama artık öyle bir noktaya geldi ki çocukta delirdi , ilk sokakta liseli patakladı sonra işe gidip, buna kafayı takan pasif agresif salağı bir güzel dövdü ama bu hak etti, gerçekten , bu kadar sinir bozucu bir karakter olamaz ya , stüdyodaki manyaklardan bile daha çok canımı sıktı bu aşağılık sendromlu .


*Zaten ne olduysa bu bölümden sonra oldu,  çocuk bir kere içindeki sadist sosyopatı keşfedince , resmen bir canavara dönüştü . Gerçi içinde başından beri bir manyak saklı gibiydi , sürekli askerlik anılarını gösterdiler bize ama asla net bir anı da vermediler , ne oldu , nasıl oldu , bilemiyoruz. Artık çocuk askerde ne yaşadıysa , travma olmuş yavruma .


* Gerçi dizide ne gerçek ne değil anlayamadım , bir öyle bir böyle gösterdiler , zaten gerginim birde ne gerçek ne değil onu anlamaya çalışınca iyicene manyak oldum bende . Özellikle de sonunda ne oldu , kim ne yaptı , kim kimi öldürdü , hepsi hayal miydi , yoksa Jong Woo başından beri bir manyaktı da onların hepsi kafasının mı içindeydi , kim , ne , diye düşüne düşüne kafayı yedim . Sonunda herkesi öldüren manyak Jong Woo çıktı ama bunu kendini mi kurtarmak için yaptı yoksa onlara olan nefretinden mi yaptı yoksa içindeki canavardan dolayı mı yaptı ? Ciddi bir kafa karışıklığı yaşıyorum .

  Kafam karışıyor çünkü Moon Jo 'nun onu öldürmeme şartı bu , tamam bunu anladım . Herkesi de öldürüp ona geri dönüyor , niye böyle yaptığını sorguluyor ve cevabına da çok kızıyor ve hatta bunu kabul bile edemiyor sonra da onu öldürüyor . Fakat sevgilisi bunu kimseyi öldürmediğini , boşlukla konuştuğunu görüyor , haydaa , al birde buradan yak .


  Bunları yaşayan bir insan aylarca kendine gelmemesi ve tedavi görmesi gerekir ama buna gün doğmuş gibi , bir gün önce kan gövdeyi götürmemişçesine , oturmuş manyak manyak gülerek kitabını yazıyor , geç kalmıştın buna zaten (!)  , ruh hastası . Ve ruh hastası Moon Jo'nun buna,  işkence edip öldürdüğü insanların dişlerinden yaptığı iğğğğğrenç bilekliği sonunda kolunda olmasıysa bunun artık gerçekten sosyopat olduğunu gösteriyordu bence . Son olaraksa  tabi ki Moon Jo'nun şu son sözleri de bir kere daha kafa mı karıştırıyor .
  

* Kısaca sonu ile kafam oldukça karışık , kafamızı allak bullak ederek bitirdiler diziyi , bu tarz bir diziyi kesin ve net bir şekilde bitirmelerini zaten beklemezdim o yüzden uygun bir son olmuş  . Ama yine de sonu beni tam olarak tatmin etmedi , adamlar o kadar aşırı iyi bir dizi yapmışlar ki , o yüzden bu son beni kesmedi , çok daha iyi bir final beklerdim . Evet beklenmedik bir sondu ama aceleye gelmişti .

You Might Also Like

22 yorum

  1. Bu denli ürkmek ve izlemeye devam etmek:) Kalkan midelerde cabası:)
    Tek başına uyutmayacak kadar tesirliyse uzak durmak en iyisi sanırım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında o biraz benim yapımla da alakalı sanırım , çabuk etkilenen bir yapım var , kardeşim benim kadar ürkmedi mesela :D

      Sil
  2. 2019'un en en başarılı dizisi bence. Oyuncuların rolleriyle uyumu, konusu, karanlık sahneler çok başarılı yansıtılmıştı. Çok beğenerek biraz da gerilerek izlemiştim diziyi. :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dimi dimiii :D bence de en iyisiydi ^^

      Sil
    2. Merhabaa,
      Son yazımda seni mimledimm. *-*

      Sil
    3. Ayy çok tişikkirler hemen bakıyorum ❤️

      Sil
  3. eveeet izledim, güzeldi, korkunçluydu, hotel del luna gibiii :) bi de voice izle bak :) cameraperson a benzeyen var, finding vivien maier :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hotel del luna izlemedim o nasıl, çok romantik filansa pek benlik değil dee :D
      Voice izledim tabisiiii çok seviyorum, en sevdiklerimden ^^ daha üçüncü sezonu izleyemedim amaa, korkuyorum tek izlemeye 😂😂, tek izleyemediğim için kardeşimi bekliyorum izlemek için
      Filmlere bakıcammm mutlaka tişikkirler ^^

      Sil
    2. yok ya korku, gizem, ölüler oteli :)

      Sil
    3. Hiii otel transilvanya gibi yaneee ehehehe :D

      Sil
    4. evoiiii :) ay jojo rabbit i izleseneee :)

      Sil
    5. İzledim tabiisiii :D

      Sil
  4. Yaa her söylediğine katılıyorum. Cidden şahaneydi, çok güzeldi. Benim "et sahneleri dışında" midem bulanmamıştı aslında, sen baya etkilenmişsin. Ama o atmosfer falan.. Şimdi düşününce bile hissedebiliyorum etkiyi. :D Ne güzel dizi yapmıştı adamlar. Böyle yapsınlar canımızı yesinler :D Kalemine sağlık canımcım^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayyy et sahneleri yüzünden iki hafta etli bir şey yiyemedim hatırlayınca bile fena oluyorum :( çabuk etkileniyorum ben yaa
      Aynen böyle yapımlar daha çok olsun inşşş :D
      Çok tişikkirler ^^

      Sil
  5. bu kore dizilerine bir yerden başlamak gerek galiba anlatım çok iyi olmuş eline sağlık :)

    https://seydiyesilyurt.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında kore dizisi diye kategorilendirmemek lazım , direk yabancı dizi demek daha doğru gibi , klişe kore dizileri diye bir olay var ama onları da pek sevmediğim için izlemiyorum , bu diziler daha farklı oluyor :D

      Sil
  6. Güzele benziyor, tabii ki son bölümü okumadım yazının :))

    YanıtlaSil
  7. Ben sonunu anladım anlamadıysan anlatabilirimm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BANA HEMEN ANLATT NOLUR

      Sil
    2. Bu tarz dizi/filmlerin net bir sonu hiçbir zaman olmaz zaten kaliteli bir son olması için böyle de olması gerekir , ama senin bununla ilgili yorumunu merak ediyorum tabi , yorum olarak yazarsan çok sevinirim ^^

      Sil

//]]>