Mim, Çocukluğuma Mektup

01:03:00

  Yine saçma sapan işlerin beni bulduğu ve nasıl olduğunu anlayamadığım bir şekilde vaktimin olmadığı bir dönem üstümden geçti hatta böyle ezdi , suyumu çıkardı , pestil yaptı. Kimsenin umurunda olmadığı çohh önemli (!) açıklamamı niye yaptığımı ben bile bilmiyor ve hemen yazıma geçiyorum . Sevgili Farklı Diyarlar beni mimlemiş , buradan kocaman teşekkür edip hemen mime geçiyorum zira yeterince geç kaldım .


Mimin konusu şöyle : Sihirli bir posta kutusu icat olunduğunu düşünün. Bu kutu sayesinde çocukluğunuza, özellikle 10 yaşınıza mektup gönderme imkanınız var. Bu durumda mektubunuza  neler yazardınız? 10 yaşlı kendinize sonradan karşılaşacağı zorlukları rahatça atlata bilmesi için hangi uyarılarda bulunur, nasıl öneriler verirdiniz?


  Şaliyaaaaaa naber , naptıın , nörüyorsun :D Biliyorum sinir oluyorsun sana böyle hitap edilmesine , ayyy aman ne var bunda sinirlenecek , biraz rahat ol ayol . Şimdi 21 yaşındayım , ne kadar da kocaman bir yaş gibi dimi , yani en azından senin durduğun yerden öyle ama bana daha o kadar küçük geliyorum ki , çocuğum daha ben , hatta senden daha çok çocuk , ahhh pardon sen hiç çocuk olmamıştın dimi , kusura bakma deyzemm ehehehhe .


  Ama bir şey diyeyim mi , çocuk olmak çok güzelmiş , keşke vaktinde çocuk olabilseydim şimdide büyüyemiyorum , ayyyy gerçi büyüyüp ne yapacaksam . Biliyor musun büyümek aslında korktuğun gibi bir şey değilmiş , yani yaş olarak büyümek ruh olarak değil , hatta iyicene yaşlanıp hayatımın nasıl olacağını çok merakla bekliyorum, inşallah çok güzel ve huzurlu olur , tıpkı hayallerimdeki gibi . Yani diyorum ki artık uyumadan çocukken ölmek için dua etmeyi bırak çarpılacaksın tövbeler olsun .


  Eğlenmene bak yavrucum , bolcana koş , oyna , doyasıya yaramazlık yap , ayyy yada yapma uslu dur yaaa , ben çekiyorum yaramazlıklarının çilesini , maşallah yani bizim ailenin gelmiş geçmiş en yaramaz çocuğusun , kırmadığın , bozmadığın şey kalmadı, amannn sakın takma böyle diyorum diye , senin canın sağ olsun yeter cağğğnnıımmm benim , kırılan eşyalar olsun kalpler değil, ıyyyy arabesk mi yaptım ben yanlışlıkla hahaahha , bak bu huyumuz aynı seninle halen sevmiyorum böyle duygu sömürüsü arabesk şeysilerini - artık neyse ne - . Herhalde tek çocuk yanın eşyaları kurcalarken birde hayal kurarken geliyor , ne güzel hayal kuruyorsun öyle , arada yaz onları , sakın utanma çekinme . Ben seni biliyorum utanırsın sen , biri okur diye ödün patlar , ayyy okursa okusun ne olacak ? Eleştirecek mi ? Gülecek mi ? Eleştirirlerse eleştirsinler , biride gülerse sende gül , çok sinir ederse de bir tane geçir , nasıl olsa çocuksun daha , bunu yapsan bir şey olmaz .

  Senin en çok , çok kitap okumanı ve düşüncelerinin arkasında durmanı seviyorum benim cağğnımm, ciğerim , yevvrummm . Ama yine de düşüncelerinin arkasında dursan da , hiçbir zaman duygusal düşüncelerini dışa vurmuyorsun , yevvrumm , bebeğimmm , evladımmmmmmm , yalvarırım söyle duygularını , kırgınlıklarının üstüne toprak atma , unutmuş gibi yapma . Duygunu yaşa sakın bastırma , bastırmaya çalıştıkça o duygu senin bütün hayatını çalıyor , senin hayatın o duygunun altında ezilir ve yok olur sadece o duygunun esaretinde yaşarsın yada yaşadığını sanırsın . Duygunu sadece anda yaşa , takılı kalma eski olaylara ,duygulara . Üzüldüysen ağla , mutluysan gül , hissetmediğin şekilde yaşamaya çalışma .


  Seni kırmalarına , üzmelerine izin verme , özelliklede seni kırmaktan hiç çekinmeyip, her şeyi söyleyebilen ama en küçük bir olayda , sözde,  küsen seni kötü olmakla suçlayanlara karşı dik dur ve kırgınlılarını söyle . Biri hayatından çıkınca bu dünyanın sonu değil unutma , Allah karşına yine dostlar çıkaracaktır sen yeter ki yenilikten korkma . Kimsenin arkadaşlığında yük durumunda kalma , sana yük muamelesi yapanları sen at sırtından. Bağımlı insan ilişkilerinden uzak dur , ruhunu özgürleştir , kimsenin sevgisine muhtaç değilsin , unutma '' Dost istersen , Allah yeter ! '' , yalnız kalmazsın , kalmayacaksın . Kendini sev öncelikle , bunu asla kabullenmiyorsun biliyorum ama yanlış telkinlerin ve blokajların etkisindesin - bunlar ne diyorsan git internetten araştır , internet ne güne var dimi - , onlardan bir kurtul zaten sevmeye başlıyorsun kendini benim miniğim . Şuan ben müzik eşliğinde dans ederek yazı yazıyorum ve bunun için bir nedene ihtiyacım yok , sende git biraz eğlen , sürekli böyle olayları , kişileri kısaca her şeyi kafaya takıp kendini böyle üzme , bak sürekli hastasın niye biliyor musun ? Çünkü psikolojini sağlam tutmuyorsun , sürekli kendini üzüyorsun yada üzmelerine izin veriyorsun benim naif kalpli yavrum biraz benim gibi çirkef ol hahahaha , bak o zaman sana kim zarar verebiliyor .


  Biliyor musun , yanımda olsaydın saçlarını yapardım hem de çok güzel yapardım , benim güzel yavrum , çok güzelsin , çok güzel yaratılmışsın ama göremiyorsun güzelliğini , ahh keşke görsen , bugün senin fotoğraflarına baktım , o kadar şirinsin ki ve seni o kadar özlemişim ki , miniğim benim . Hayattan o kadar da korkma , ne olacaksa olsun , sen sadece olayların olumlu yönlerini bulmaya çalış . Pişman olmaktan korkma , yaptıklarından vicdanın rahatsa yap gitsin , bir şeyleri yapmadan pişman olmak , yaptıktan sonra pişman olmaktan daha kötü hissettiriyor .


  İnsanları umursama , zaten umursamıyorsun da , seni sevgileri üzerinden tehdit eden dost görünümlüleri umursuyorsun ama, işte onları umursama , onlar seni hiç umursuyor mu ? Kimse mükemmel değil , kimsede mükemmel olamaz , bırak şu mükemmeliyetçiliği , kendini yoruyorsun sadece , eğlenmene bak kendini bu yaşta kasma öyle , bak iyicene teyze oldun . Ne varsa çocuklukta var sana söylüyorum gerçi ben seni özlesem de çocukluğumu özlemiyorum , yorucuydu , üzücüydü şimdi nasıl mutlu olacağımı , kendimi beni mutsuz etmeye çalışan sosyopatlar ve pasif agresiflerden nasıl koruyacağımı biliyorum . Bak bu çok önemli beni iyi dinle , bu pasif agresifler hayatının her yerinde olacaklar , onların bunu yapmasına izin vermeye devam edersen , onlarda senin bütün olumlu enerjinin emerler , vampirler gibi , mutlu olmana iki dakika bile izin vermezler . Bunu niye yaptıklarını sorgulama , onlar bundan besleniyorlar . Sen sadece bunlara izin verme, unutma sen izin vermediğin sürece kimse sana zarar veremez . Yani başkalarının yaptıklarını seni üzmesine izin verme , onlar kim ki seni üzebiliyor !


  Offf sıktım dimi bu boğucu öğütlerimle , bilirim hiç hoş gelmiyor öğüt dinlemek , karşındakinin haklı olduğunu bilsen bile . O zaman sana biraz ilginç şeyler anlatayım olur mu ? Mesela Zeynep var ya , sinir bozucu küçük kardeşin , hep çenende olan boyu senin kaç katın olucak , hatta seni küçük kardeş sanacaklar , ahahahaha çok komik değil mi , hep büyük olunca belki sana ağır gelmiştir ama bana çok keyif veriyor, küçük sanılmak ehehehe . Birde artık tonbik bir insan oldum çıktım , o kadar zayıflıktan sonra nasıl kilo aldım hiçbir fikrim yok , sen mutlusundur kilo almak çok istiyordun , aferin sana (!) insan başka bir şey ister şimdi işin yoksa  bununla uğraş dur .


  Neyse ne konuştum ha,  konuştumda konuştum daha da konuşabilirim ama yeter yordum seni dimi , azıcıkta gıcık ettim galiba ama o kadarda yapalım dimi ehehe. . Lütfen hep mutlu ol , mutluluğun içinde olduğunu , en küçük şeyde bile mutluluk bulabileceğini unutma , gül , eğlen . Ayyy yeterrr bu sefer gerçekten bitiriyorum , ne konuştum beeeee yoruldum resmen hadi bay bayy , benim için kendini sev , kendine sarıl, kendine çok iyi bak  ...

You Might Also Like

14 yorum

  1. Çok harika yazmışsın ya. Hem okudum hem güldüm. Filozofça öğütler yapmışsın ufaklığa. Yaş farkı az olunca daha iyi anlaşıyor insan tabii:)

    YanıtlaSil
  2. Ahahahaha ne güzel yazmışsın! :)
    Öğütlerin gerçekten çok önemli ve hayatın her anında gerçekten de işe yarıyorlar.
    Gülümseyerek okudum ellerine ve kalemine sağlık! :)

    YanıtlaSil
  3. Yaa. O kadar çok güldüm ki, çok tatlısın cidden. Hele gifler. :D Yalnız "hotaru no haka" diyor ve susuyorum.. Öyle anlamlı öyle güzel mesajlar içeriyor ki yazın. Kalemine sağlık. Ayrıca daha sık yaz lütfen. Özlüyoruz❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İhiihihi çok tişikkirler ^^ hotaru no haka halen daha izleyemedim ya , çok aşırı duygusal galiba uygun psikolojiyi bekliyorum izlemek için :D bende yazmak istiyorum ama vakit bulamıyorum ki, bulduğum boşluklarda buradayım hep ^^

      Sil
  4. Ne kadar içten, samimi, hoş cümleler olmuş. Her insan çocukluğuna bir kere de olsa dönmeyi isterdi sanırım. :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yani ben dönmek ister miydim emin değilim ahahahaha :D

      Sil
  5. saçları yapılı yaramaz şaliyaa deyzeee kikiki :)

    YanıtlaSil
  6. Minnoşşş mektup, emeklerine sağlık Saliha abla ❤️

    Bir de itiraf edemeden geçemeyeceğim, yirmi bir yaşında olduğunu okuyunca bana bile çok geldi, halbuki ben de birkaç ay sonra on sekizim, artık kendimi kaç yaşında hissediyorsam kim bilir 😂😂😂 Te Allah'ım, nickimi bile Küçük Hanım diye almışım zaten 😂😂😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İhihihihi tişikkirler ^^
      ya bana bile büyük geliyor yaşım , yaşlıyımmm ben yaşlıııı :D vay beee demek 18 oluyorsun , kardeşimde 18 olucak inanamıyorum , o da inanamıyor da gerçi ahahahaha :D

      Sil
  7. Çok içten, çok güzel bir mektup yazmışsın. Teyze hitabı çok hoşuma gitti, samimi. Keşke öğütlerimizi geçmişimize duyurabilsek.

    YanıtlaSil

//]]>