Cinayet Süsü

23:48:00

  Offfff ne güldüm , ne eğlendim , diyerek başlıyorum yazıma çünkü nerden ve nasıl başlamalıyım anlatmaya bilemiyorum . Hem uzun süre bu filmi beklemenin , hem de çok büyük bir beklenti ile gitmenin etkisiyle çokça heyecanla izledim filmi . Ama nasıl beklentiye girmeyeyim ki müthiş bir ekibin eseri bu şahane film , kısaca çok sevdiğim - sevdiğimiz - Ölümlü Dünyanın ekibi diyeyim ben. .

   Öncelikle bu film bir Ali Atay filmi , Ali Atay'ın kafasını , espri tarzı bizim jenerasyondan bilmem sevmeyen var mıdır ? Hepimiz Ali Atay kafasına bayılıyoruz , ki bu gerek oyunculuğunda olsun gerek yazıp-yönettiği filmlerde olsun - şimdilik sadece üç filmi var ama hepsini de ayrı bayılarak izledim  - hepimizi hayran bırakıyor ve her filmi bir öncekinden daha da iyi oluyor, yani diyebiliriz ki Ali Atay Türk sinemasını kurtarıyor . Sonrasında da beni en çok heyecanlandıran kişi, Feyyaz Yiğit oldu ki , kendisi ile Ölümlü Dünya ile tanışmıştık , hem senaryo ekibinde çalışıp hem de oynamıştı , bu filmimizde de yine hem senaryo ekibinde hem de oyuncu olarak bulunuyor ve yine çok güldüğüm bir karakteri vardı  . Ve tabi ki müthiş bir oyuncu kadrosuna sahipti , başta Cengiz Bozkurt - ki bayılırım kendisine, benim için her zaman Leyla ile Mecnun'un gıcık Erdal Bakkal'ı olacak olsa da hahaha - , Uğur Yücel ,  Binnur Kaya ve Mert Denizmen den oluşan bir müthiş kadrodan bahsediyorum , bir başrol karakterimiz daha var ama spoiler olur diye adını yazmıyorum , izleyince görürsünüz .

   Bu tarz kara komedi filmlerini yerli ve tabi ki kaliteli olarak izlemek büyü bir sevinç , sinemaya benimle izlemeleri için sürüklediğim arkadaşlarımla , film çıkışında uzun uzun film ile ilgili konuştuk , böylesi dolu dolu bir film olunca hakkında konuşacak çok fazla şey vardı , hepimizin de ortak olarak buluştuğu şey filmin aşırı komik olduğu ve yeniden izlemek istediğimizdi ( filmi izleyeli kaç gün geçti halen birbirimize filmden sahneler atıp atıp gülüyoruz ) 

  Neyse çok konuştum hemen filmimizin konusuna geçiyorum ;

  Bir adet cinayet büromuz var , ama sürekli yorgun ve çokça da avanak diyebileceğimiz bir ekipten oluşuyorlar . Dünyanın en bıkkın , yorgun, huysuz ve uykulu Komiseri Salih ( Cengiz Bozkurt )  , kafası bambaşka yerlerde olan permalı ve ekibin tek kadın üyesi Asuman ( Binnur Kaya) , ekip lideri Başkomiser Emin ( Uğur Yücel) ve komiser yardımcısı Alaattin ( Mert Denizmen) . Bir gün bu yorgun , bıkkın , aç ve çaysız ekibe bir cinayet vakası verilir ama cinayet mahalline varınca karşılaştıkları şey hiç daha önce görülmedik bir vakadır . Bu katil normal bir katil değildir , süsleyerek cesetleri ortada bırakmaktadır . Böyle abudik gubidik cinayetlerin sonu kesilmez ve bizim ekipte katili yakalayamayınca özel olarak , Suç Uzmanı Dizdar Koşu'yu ( Feyyaz Yiğit ) ekibe getirirler . Dizdar 'ın da gelişiyle, manyak katili yakalamak için her yolu deneyen bir yandan deliren ve işin içinden çıkamayan ibretlik bir ekip olurlar ...


* Başta da dediğim gibi filmi çok sevdim , çok aşırı eğlendim . Kara komedi , suç , polisiye ve birazda da absürtlük çok güzel bir dozajda birleştirilmiş . Bütün bunlara ek en güzel yanı çok olabilecek bir senaryoydu , çok büyük bir gerçeklik payı vardı , süper kahraman, bir türlü ölmeyen,  aşırı karizmatik , jipli , kaslı, kasıntı tipler yoktu mesela. Süründüler bütün film boyunca , bir yandan da görev aşkı ile yanıp tutuşan uç polis örneği de yoktu ( daha önce bu konu ile ilgili Kore polisiye-suç dizilerinde ki gerçekçiliği ve bizimkilerin aşırı kahraman halleri ile ilgili yazmıştım ) , baya adam açım ben , uykum var , bırakın beni ben gelmeyeyim bu operasyona diyordu .


* Bütün ekip ayrı ayrı ibretlik tiplerdi ama özellikle de Cengiz Bozkurt'u izlemek çok keyifliydi , sürekli yorgun , bıkmış ve delirmiş hallerine çok güldüm . Öyle bir yorgun halleri vardı ki bende onunla birlikte yoruldum . Gerçi filmin yarısında delirdi durdu , o delirdi ben güldüm . Çay içmeye oturuyor , yudumunu almadan , cinayet var diyorlar koşuyor , yemek yiyecek lokmasını yutturmuyorlar cinayet var koşun ve bunların arasında çok güzel delirdi ama çok güzel delirdi , bütün o delirmelerinin hepsini hissettim .

* Feyyaz Yiğit'in yine oyunculuğunu çok beğendim ve aşırı güldüm ama bu sefer ki karakteri daha itici , kendini bir şey sanan - ama hiçbir şey yapamayan , ırz düşmanı bir tipti , böyle görünce elim ayağım titriyordu .

* Karakolu çok beğendim , nostaljik bir karakol olması güzel bir ayrıntıydı . Gerçi bütün mekanlar özenle seçilmişti .

* Sanat yönetmeni çok iyi iş çıkarmış , aşırı derecede yaptıklarını beğendim , ağzım açık izledim . Bütün o cinayet mahalleri çok iyi dizayn edilmiş , bir ara bunu ciddi bir manyak yapabilir diye düşündüm .

* Müzikleri Ölümlü Dünyada ki gibi çok güzel ve ince ayrıntıyla seçilmişti.

* Ölümlü Dünya ile karşılaştıran çok fazla kişi gördüm , tabi ki insan aynı yönetmen olunca istemsizce karşılaştırma gereği duysa da birbirlerinden çok faklı olan bu iki filmi karşılaştırmak benim zannımca beyhudedir . Öncelikle , Ölüm Dünya daha çok komedi üzerine bir filmdi , kara komedi ve bu tarzdan sapmamışlar . Fakat Cinayet Süsü sadece komedi değil, suç , polisiye, gizem ve azıcıkta gerilimi de barındırıyor denebilir , hepsi güzel harmanlanmış ve dozundaydı . Ve ayrıca Ölümlü Dünya da diyaloglar daha fazlaydı ve aşırı komikti , elbette ki sakin olaysız bir film değildi sürekli hareket halindeydiler ama Cinayet Süsü kadar değil . Cinayet Süsü daha çok olaylı bir filmdi ve beni güldüren şeylerde olaylardı .

* Film ters köşe yapması ise ayrı güzel yanıydı , ben neden bilmiyorum ama az çok bunu bekliyordum nedense ama bu kadarını da bende beklemiyordum , bütün salon hep birlikte şoka girdik

* Tek sevmediğim yanı yine küfürlerdi :( . Hele ki iki sahne de çok ağır bel altı esprileri (!) yapıldı , sinemada bir sürü insanın içinde izlerken daha da rahatsız hissettim açıkçası .


  Evet artık filmimizin ağır spoilerına geçiyorum izlemeyenlerin okuması bünyesine son derece zararlıdır aman dikkat ! 😂


* Bütün filme aşırı güldüm ama bazı sahneler var ki artık tanımı olamayacak derece de güldüm, böyle fenalık geçirdim ;
  •  Film boyunca Salih karakteri uyumaya çalıştı ama uyutmadılar resmen , uykusuzluktan delirdiği sahneler en çok güldüğüm sahnelerdi , özellikle de artık eve gidiyim nolur diye yalvarıp eve döndüğünde evde gün olması ve sonuna kadar açık bir sesle oynayan bir salon dolusu insanla karşılaşması.            
  • Üstüne bütün bu delirmelerin açlık, uykusuzluk ve yorgunluğun üstüne , Asuman ve Dizdar'ın salaklığı sonucu düğün konvoyunu peşlerine takıp olay yerine getirmeleri ve yine oynayan insan kalabalığının içinde kalarak nefesinin kesildiği sahnede aşırı güldüm ama öyle böyle değil aşırııı , halen günde beş doz açıp sahneye gülüyorum, yani o anki delirmesini , uykusuzluğunu iliklerime kadar hissettim , benimde nefesim daraldı .

  •  Tanık olarak gelen dedenin , katilin eşkâlini anlatırken hiç kimsenin dediklerinin anlamaması , internetten bakmaları ama yine anlamamaları ve üstüne gelen sinir krizi sahnesi .   
  •  Bomba sahnesinde , Dizdar'ın kablonun renklerini telefonda bomba imha ekibine söylemesi ve bomba imhacının kıyafetin içindeyken arabada dik duramaması , sürekli düşmesi , onu kaldırmaya çalışmaları ve en sonda telefonu içine düşürmesi ile ben öldüm .

  • Dizdar ve Alaattin'in iyi polis , kötü polis olmaya çalışıp , birbirlerini dinlemediklerinden ikisinin de birden iyi polis olması ve birbirlerinin iyi hallerini gördükçe daha da iyi olmaya çalıştıkları sahne . 
* Son olarak da biraz daha cinayetleri süsleyen manyak sanatçı amcanın üstünde durulmasını , daha  çok hikayesini izlemek isterdim . 
  

You Might Also Like

30 yorum

  1. İzleyeceğim için spoileri okumadım. İzledikten sonra yine gelicem. Talan ederiz buraları 😂 İyice meraklandım yalnız😁

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayyy senin yorumlarını da çok merak ediyorum ben çok sevdim hihihihi :D

      Sil
  2. bu filmi gerçekten merak ediyorum en kısa zamanda gitmek istiyorum inşallah 😊 çok güzel anlatmışsın keyifle okudum 😊🌸 emeğine sağlık canım benim sevgiler 😊🌸

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim ^^ gerçekten de çok güzel bir film aşırı tavsiye ederim :D

      Sil
  3. Bi daha izlenir bu film çok net...
    Yazdıklarının üstüne ben bir de şu rakamların ne ile ilgili olduğu kısmı aşırı komik bulmuştum. ���� en sonunda taa nerelere gitmişlerdi. ��
    Neyse, sürüklendiğim en güzel filmdi galibaaa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ehühehehe yeniden bir toplanıp izleyelim yeniden :D
      Ayyy ben orayı nasıl unuttum aşırı komikti , bu kadar salak olmaları hahahhaha , tuttular şırnağa mı ne gitmişlerdi :D
      Ama favorim nefes alamıyorum diye delirdiği yerdi hahaha:D

      Sil
  4. Çok izlenesi görünüyor, ellerine sağlık keyifle okudum, daha yazısında eğlendim :)

    Sinemaya uzun zamandır gitmiyorum nedense, açılışı bu filmle yapsam güzel olabilir ^^

    Ekipte Binnur Kaya'yı görünce gülümsedim, çok samimi geliyor bana :)

    Cengiz Bozkurt'un da oyunculuğunu severim, Canım Ailem diye bir dizi vardı yıllar önce orada da çok babacan bir tipti :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy Ekim Kasım hep film dönemi oluyor , bir sürü film var, aslında gitmek istediğim başka filmler daha vardı ama gidemeden kalktılar vizyondan , şimdi parazit diye bir film var ona gidicem Cannes de ödül almış sonra küçük kardeşime de sinema sözüm var animasyon filmler için , paramı ben biriktirip bu dönem sinemaya yatırıyorum genelde :D
      Binnur Kaya çok iyi evet , ekipteki tek kadın zaten çok güldüm :D
      Cengiz Bozkurt beni için Leyla ile Mecnun da ki Erdal bakkaldır hatta Mecnun'un hayal gücünde ki tuzluk hahhaha :D kardeşim adını hatırlamıyor diyor tuzlukta mı oynuyordu :D

      Sil
    2. *Ay Cengiz Bozkurt yazmışım Uğur Yücel olacak o :)

      Leyla ile Mecnun'u izlemedim daha önce. Ama çok seviliyor , repliklerini filan görüyorum sosyal medyada , güzel tespitler var :)

      Sil
    3. Hihhiihi okiy anladım :D
      Leyla ile Mecnun beni çok mutlu ediyor ya, moralim bozulunca açıp izliyorum , kardeşimle yazın gece sabaha kadar resim yaparken izliyoruz ,çok seviyorum :D

      Sil
    4. Ay ne güzel :)

      Özendim Maşaallah, kız kardeş bir başka oluyor.

      Ben yaşlandım artık ablam da evli zaten, elimi ayağımı çektim yeğen seviyorum :D

      Sil
    5. Bir de filmin adındaki kelime oyununu sevdimm :)

      Sil
    6. Ayyy bende yeğenim olsun çok isterdim , bir arkadaşımın yeğenleri var onlarla öyle güzel ilgileniyor ki , oturup onları izliyorum , film gibi geliyor halleri :D kardeşim hiç evlenmek de istemiyor , yeğensiz kalıcam diye elim ayağım titriyor hahaha :D

      Sil
    7. Filmin sonunu izleyince , filmin adı çok zekice geliyor :D

      Sil
  5. Bu film aklımda bulunsun. Paylaştığınız için teşekkürler. İzlemedeyim sizi.

    YanıtlaSil
  6. Ali Atay kafasını seviyoruz cidden, ben de spoiler almak istemedim. İzlemek istiyorum bir an önce :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ali Atay der tek geçerim bende :D iyi seyirler ^^

      Sil
  7. Yaa ben de izlemek istiyorum derslerr izin vermiyor. :D

    YanıtlaSil
  8. Ali Atay'ı çok severim Leyla ile Mecnun'dan beri. Limonata filmi efsaneydi. Ölümlü Dünya da güzeldi. Cinayet Süsü için de çok komik olduğu söylendi hep, izledim fakat biraz hayal kırıklığı oldu. Sanırım çok fazla beklentiyle gittiğimizden. Aslında fragmanda da anlaşılıyordu ya neyse. Sanki son iki filmi çok benzerdi birbirine. Biraz daha farklı şeyler yapar umarım bundan sonra..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Limonata ilk film için çok iyiydi , bazı kısımlar akmamıştı ama ilk film acemiliği ile görmedim ben onları :D
      Ben aslında pek benzetemedim ama ikisini , yine bir kara komedi olayları vardı ama bence farklı bir işlenişi vardı , ben hatta daha çok ölümlü dünya tarzı beklemiştim :D ama tabi zevk farkları olabilir tabi ondan da sevememiş olabilirsin :D

      Sil
  9. Fragmanını izledim diye hatırlıyorum ve baya komikti. :) Belki sinemada değil de nete düşünce izlerim. ^-^

    YanıtlaSil
  10. ali atay ölümlü dünya pekiii bunu da izlemelii :) baksan yaaa bi mim vaar sen de yapsan yaaa zamanın oluncağğğğ :)

    YanıtlaSil
  11. izlicam tabiiiii ben de çok gülerim tabiiii. uykusuzluk da iyimiş komikmiş pekuuu :)

    YanıtlaSil
  12. Bloglar arası ziyaretlerimde blogunuza denk geldim ve hemen takibe aldım.Zaman ayırmak isterseniz sizi de beklerim ve bundan büyük bir mutluluk duyarım.Sağlıcakla Kalın.

    https://dizifilmkitaptavsiye.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman hoşgeldin :D Tişikkirler yorumun içinde :D

      Sil

//]]>