Popülerlik, Kitaplar ve Wattpad

05:23:00

  Popülerizmin bence en üzücü etkisi , kitaplar üzerinde . Kimlerin alıp da , neden popüler yaptığını , ciddi sorguladığım kitaplar hepsi , benim gözümde . Arada ciddi kaliteli ve önemli eserler de yok değiller tabi ama onları da ciddi ciddi okuyanlar olduğuna inanmıyorum , sadece alınıyor , o kadar . İntagramda kahve ile foto atılıyor ve işlem tamam , o da artık ortamlarda entel olabilir . Fakat bu popüler kitapların büyük kısmı , sadece kağıt israfı , üzücü ama gerçekler bunlar .



  Ben , popüler kitapların popüler olduğuna da inanmıyorum mesela . Popüler olsunlar diye , popülerler rafına alınıyorlar bana kalırsa . Algı hepsi , bu basite alınacak bir konu değil , bu konularda çok ciddiyim . Çünkü hangi kitap , daha yayınlanalı iki gün olmuşken , popüler olabilir . Wattpad kitaplarını yine bu konudan uzak tutuyorum , çünkü , sağ olsunlar , onları tekelinde tutan öyle bir sektör var ki , daha kitap okumaya yeni yeni alışan çocukları , içine çekiyor . Aileleri de ay yavrum kitap okuyacak deyip , yazık sevinip , hiç araştırmadan , onlara kolayca ulaşmalarını sağlıyor . Bakın ben kaç yaşındayım, halen ne okuyorum diye merak ediyorlar , ki olması gerek de budur zaten .


  Bu wattpad kitaplarının , ülkeye verdiği zararı , nasıl ödeyecekler onları yazanlar. Bu wattpad ülkeye gireli taş çatlasa en fazla 5 yıl olmuştur herhalde ama öyle bir kitleye ulaştı ki , bu beni ciddi endişelendiriyor . Bu nasıl , bu kadar kısa sürede böyle yayıldı , bizim ne büyük edebiyatçılarımız var ama haberleri bile yok . Bir kardeşimiz - maalesef ki blogger - , Reşat Nuri Güntekin'i tanımıyor , bu kim diyor , ben nasıl üzüldüm anlatamam, böyle kimisine göre saçma şeylere , ağlarım ben , çok üzer beni , cidden içim acıdı , wattpad kitaplarını sorsan , tanıyacak ama Türk edebiyatının ustalarını tanımıyor , durup durup içli içli ağladım , bu duruma .


  Hani desen , bu wattpad şeyleri ,  çok edebi eserler ama değil , edebiyatı , söz sanatlarını geçtim , konusu yok , konusu ! Aynı olay döngüsünü , başa sarıp sarıp , isimleri değiştiriyorlar sadece . Birde yakın zamanda fark ettiğim ve bu yazıyı yazmaya iten bir durum daha,  var ki , olayın ne ciddi bir problem haline geldiğini anlamama sebep oldu . Bu kitabımsı şeylere kapağına , instagramdan sırf dış görünüşü ile ünlü olmuş , güzel kızlarımız ve çocuklarımızın fotolarını koyuyorlar  . Ve bu şeylerin imza gününe , o instagram ünlüsü , ne işe yaradıklarını anlamadığım , kardeşlerimizde gidiyor , sırf onları görmeye bizim ufak kardeşler de gidiyor . İçiniz sizin de bir acımadı mı ? Ben bu durumu anladığımda hayretten , ne diyeceğimi bilememiştim , kardeşime gidip teyit etmeye çalışmıştım , çünkü inanması çok güç ve aşırı saçma bir durum . İmza günlerinde küçük kardeşlerin - umarım sadece küçüktürler, büyükte varsa çok dalga geçerim - , onları görünce çığlık atıp , saatlerce sırada bekliyor . Sorarım size bu normal bir durum mu ? Bir kitap insanı  , rahatsız etmeli , uyutmamalı , kıvrandırmalı düşünmekten . Bazen bir sayfayı saatlerce düşünmeli hem de , iki dakika bittiyse bir sorun vardır zaten . Eğer kıvrandırmıyorsa okuduklarınız , üzerinde düşünün .
  Bu kitapları seven çocuklar ile ilgilenmiyorlar mı hiç aileleri de , böyle psikolojileri bu hale gelmiş . Nasıl bir insan , kadınlara, kızlara işkenceyi meşrulaştırmış ruh hastası , sadistleri okumayı sevebilir , halen inanamıyorum . Yalvarıyorum anne babalara , çocuklarınızı kendi başlarına bırakmayın , onlar şuanda sizlere muhtaç durumdalar . Aynısı öğretmenler içinde geçerli , kitap okuma saatleri zorunlu ders olarak verilmeli , ben hatırlıyorum kitap okuma saatlerinde , kimse okumaz test çözerdi , başka zaman aklına gelmez ama o saatte gelmiş nedense (!) , çok ilginç . Bu derslerden puan da alınmalı bana kalırsa . İyi bir mesleği olabilir , iyi para kazanabilirler ama iyi insan olmadıktan sonra , neyleyim , okul bitirmiş insanı , bakın dikkat ettiyseniz , okumuş demedim , okumak ve okul bitirmek farklı çünkü .

   Devletin bu konuda bir şeyler yapması lazım , hem de acil olarak ! Ya yaş sınırı getirilsin - ki bu pek mümkün ve kolay gözükmüyor - , yada toplattırılsın . Kardeşimin okulunda ki , öğrencilerde bu kitaplar çok fazla varmış , müdür arama yaptırıp , hepsini toplamış . Müdürü pek sevmem ama bu yaptığını tebrik ettim doğrusu , bütün öğretmen ve idarecilerinde yapması gerek , bu onların sorumluğunda olan bir konu . Birileri abidik gubidit - kitap demek istemiyorum - şeyler yazıyor , birileri gençleri , çocukları , zehirliyor . Onları yalnız bırakmayın , hayatına karışamazsınız ama onları , yönlendirebilirsiniz , lütfen onları koruyun , değerli olduklarını hissettirin . Bu zihniyet nereden saldıracağını şaşırdı , artık , kitaplara bile giriyorlar , bir neslin zekasını düşürmek için , hayallerini dahi bozmak için , en masum gözüken kitaplarımızı bile zehirliyorlar ...

 Not : Bir önceki yazının çok uzun olması nedeniyle , yarıya bölüp devamını getirdiğimi bir kısım oldu bu yazı . Okumak isterseniz , tık tık . Aslında bu çok daha uzun olabilecek bir yazı ama vakit darlığı ve sinirlerime hakim olamamamdan dolayı kısa kesilmiş bir yazı oldu .


You Might Also Like

16 yorum

  1. Tamamen okunması istendiği için allanıp pullanan, hakkında olumlu yazılar yazılıp kitap fuarlarında imza için çığırtkanlığı yapılan çok basılı yazı var. Kitap yani :) Bizdeki kitap algısı ve yaklaşımı çok başka. Edebiyata bakış. Başka şeylere bakışın yansımaları...

    YanıtlaSil
  2. Edebiyat akıl değil, para işi oldu bu kadar net.

    YanıtlaSil
  3. gerçekten o kadar doğru bir konuya parmak basmışsın ki... wattpad sektörü korkunç bir hal almaya başladı hiçbir zaman okumadım inşallah okumam kardeşlerime de okutmam... artık Türk yazarlarının bir önemi kalmadı insanların ,gençlerin gözünde ,nerede ergen kitapları(wattpad) var oradalar...
    imza kuyruklarına da instagram fenomenleriyle?! anlaşıp müşteri çekmeye çalışan yayınevleri çakallığı ise çok can yakıcı sorsan okuyan bir toplum ister tüm editörler... :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bu kadar büyüyeceğini tahmin bile etmezdim ama dediğin gibi korkunç bir hale geldi :(

      Sil
  4. Ah o wattpad kitapları,o gereksiz kitaplar...
    Kötü Çocuk diye kitap ismi mi olur yaa diye sorup durmuştum kendime şu malum kitap çıktığında.Cidden güzel olanları da var ama çoğu gereksiz.
    Acilen gdip daha çok ve daha iyi okumam lazım.
    Bu yazın düşündürdü beni unnim.Cidden,ben nasıl şeyler okuyorum diye soruyorum şu an.Belki de elimdekini durdurup daha düzgün bir şeye geçmeliyim.
    Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bak isminden bile hayır gelmiyor :D Beni de senin yorumun etkiledi , çok teşekkürler yorumun için :D Sen güzel şeyler okuyorsundur , eminim ^^

      Sil
  5. Yazına ve hatta resimlere bayildim yaaa 😁 bende whatpadd acipta devamini getiremeyenlerdenm. Siir paylasiyodum ama aktif deglm 😁 herkesin zevkine göre popülerlik degsior bence

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Popülerlik , birileri tarafından , çok çeşitli amaçlarla değişiyor bence de . Teşekkürler ^^

      Sil
  6. Çok hassas bir konuya değinmişsin ama maalesef durum böyle. Ve kimseninde bu durum pek umrunda değil. İnşallah gelecek günler daha güzel olur...

    YanıtlaSil
  7. Bu işi bu kadar ciddiye almıyordum birden içim burkuldu :(

    YanıtlaSil
  8. Konuyu güzel anlatmışsın. Sana katılıyorum. Ayrıca çocukluktan çıkıp ergenliğe yeni girmiş bireylere yetişkin rolleri verilmesine ve ne yazık ki cinselliği bu yaşlarda normalleştirmelerine gıcık oluyorum. Yaklaşık dört yıl önce liseye geçtiğimde keşfetmiştim Wattpad'i. Okuduğum kitapların ana karekterleri genellikle 17-18 yaşlarındaydı ve bu karakterle öyle roller yüklenmişti ki ilerde ben de bu kadar olmasa da buna benzer şeyler yaşayacağımı düşünmüştüm. Şimdi son sınıfım ve geriye dönüp baktığımda ne kadar kötü örnek olduklarını görüyorum. Ayrıca bence Wattpad kitapları basıldıklarında kitabın kapağında bir yere Wattpad logosu koysunlar ki "Bu kitap da neymiş? Bir bakayım." diyerek vakit kaybetmeyelim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten öyle bir rol biçiyorlar , gençlere :( sanki onun gibi yaşamazsan özgür değilsin , o karakter gibi olmazsan , olmazsın gibi :(
      Bak o çok mantıklı , baştan haberimiz olsun değil mi , neyle karşı karşıya olduğumuzun :D
      yorumun için teşekkür ederim ^^

      Sil