Mim, Çocukluğunda Oynadığın Bir Oyuncak

07:08:00

  Baylar , bayanlar, merdivenden kayanlar , hop salıncaktan uçanlar, tahtıravalli de zıplayıp , yere yuvarlananalar , hepiniz hoş hoş geldiniz . Şuan masalcı nine ve Mevlana arasında gidip geliyorum , kafam iyi değil , saçmalamanın dibine vurabilirim , aslında niye dibe vurayım ki , mantıken , yukarı çıkmam gerek , niye dibe vurmak diyorlar ki ? Bak bak saçmalamaya başladım bile , ama çok uykum var bu normal bence , dün saat altıya kadar oturup , sabah erken kalktım ve halen yatmıyorum .


  Birde üstüne alerji oldum , geçen misafirliğe gitmiştik orada kuş vardı , o beni çok kötü yaptı , yetmedi bu gece dışarı çıktım , sulama sistemleri var ya , onlara ne deniyor bilmiyorum , akıllı gibi Fatıma-tüz Zehra ile bir güzel ıslandık , hava buz gibiydi birde , yani zorum ne bilmiyorum aferin bana . Bu arada , Zehra demişken, yüksek baskılarım sonucu yeniden blog açtı , sabah ona biraz blog dünyasını tanıtmaya çalıştım , bir türlü yeni tema yapamadık , deli oldum ya , yani kaç saat uğraştık . Şimdi eğer tutup da , o kadar uğraştıktan sonra eğer blog yazmazsa , görüşücez - yani sabah onunlayım , akşam onunla  , bu nasıl bir tehdit bilemedim şimdi 😂 - . Sizde bir bakıverin ona , o da benim gibi , kararsız ve düşük çeneli  . Sizde , biraz lak lak için uğrayın hadi ,- çok gizli reklam yerleştirme yapıyorum farkında mısınız 😂 - tık tık .


  Uff , konuya bir giremedim , aslında ben mim yazacaktım şimdi , fakat çenem çok düşük , elden bir şey gelmiyor . Bir Pembe Sever bloğu , sahibesi , Tuğçe Yüksek , bir mim başlatmış , bende hemen üzerime alıp yazdım. Ay ama nasıl tatlı bir mim ya , benim gibi , üşengece bile hemen yazı yazdırdı . Konu çocukken oynadığımız oyuncaklar .

  Ay nasıl başlasam ki , çok heyecanlandım . Babam iş için, yurtdışına çok çıkma imkanı oluyordu , kardeşim ve bana çok güzel oyuncaklar getiriyordu . İçlerinde ayrım yapamıyorum sanırım hepsini seviyordum , mesela bir porselen bebeğim vardı , aslında halen de var , 6 yaşımdan beri saklıyorum onu . Bana benziyor , kardeşiminki de ona benziyor , halen nasıl bu kadar benzediğine inanamıyorum .



  Başka olarak da , bu herkeste vardı , küçük ayı desenli , porselen fincan takımı , onlara , meyve suyu doldurup , küçük hanımefendiler edasıyla , küçük kızları toplayıp , sahte çay saati yapardık . Bu çay saatlerinde , küçük kardeşleri atardık dışarı , biz çünkü büyük kocaman ablalardık , küçük bebeklere göre değildi bu 😂 . Birde yap-bozlarım vardı , kocaman , onları çok seviyordum , bozup bozup , artık ezberleyene kadar yapardım ama hiç bıkmazdım . Şimdi ben çok az görüyorum yap-bozlar , geçen yıl 4 yaşındaki kardeşime , doğum günü hediyesi olarak , yap-boz aldım , onunla deliler gibi , defalarca yaptık . Oyuncak , silahlarım vardı sonra , erkek kardeşimiz olmadığı için babam , erkek oyuncaklarını bize alırdı , erkek Fatmalar olup çıkmıştık , komşu çocuklarını dövüyordu kardeşim , ben de erkek Fatma olsam da , dayak yiyen oluyordum , hatta kardeşim bile dövüyordu 😒 .

  Bütün komşu çocuklarının sevgilisi , çadırımız vardı birde , biri Kızılderili çadırı , diğeri normal çadır , arada bir borusu vardı , birbirine bağlayan ,  izlediğimiz Kızılderili bir çizgi film vardı , ondan etkilenip , kızılderilicik oynuyorduk , artık o nasıl oyunsa 😂 .


  Oyuncak dikiş makinem vardı , Umre de iken almıştık , o çok değerliydi benim için , gerçekten de dikiyordu , çok seviyordum , misafir çocuklardan saklıyordum ama sonra bozuldu - kim bozdu onu bir gelsin konuşucaz - , sonra da kırıldı , daha fazla konuşamıycam duygulandım ben.

  Ama bütün oyuncaklarım içinde , en değerli , en sevdiğim , neydi biliyor musunuz ? Kendi yaptığım oyuncaklar , Amerika da yaşarken , tek arkadaşım kardeşimdi , zaten tehlikeli bir bölgede oturuyorduk , okula gidemedik - tabi ki de işime geldi - , daha çok Türkler ile görüşüyorduk ama , yaşıtımız yoktu , iki tane oğlan çocuğu vardı yaşları yakın , onlara da sinir oluyordum , sürekli kavga ediyorduk . Onlar İngilizce kavga ediyor bende Türkçe karşılık veriyordum , inatla asla İngilizce konuşmuyordum  - milliyetçilik mode on , hahahahaha - , onlarda , anlamadığımı sanıp , boş boş konuşuyordu , bende onlar anlamıyor diye Türkçe konuşuyordum - ne saçma bir hayatım varmış , tövbe tövbe , sinirim bozuldu , hahahaha - . İşte hal böyle olunca bende tek arkadaşım olan , kardeşim ile kendimizi sanata vermiştik - geçen yine çok entelim - , sürekli resim yapıyor, bir şeyler kesip biçiyorduk .

  Sonra zamanla kendimize oyuncaklar yapmaya başladık , ama nasıl oyuncaklar , kağıttan . Bir parmak boyunda bebekler kestik , sonra onlara elbiselere tasarladık , yine kestik biçtik , origami den çantalar , eşyalar yaptık . Sonra bu bebeğin , daha da miniklerini yaptık , ama akıllı gibi boyamak yerine , her şeyini , renkli kartonlardan keserek yaptık , düşünün onun ağzı , gözü ne kadar küçük olur , birde yapıştırdık tek tek . Zamanla onlara yemekler yaptık , hatta bebek arabası bile yapmıştık .

  Bir gün , hediye olarak , alınan bir bebek kıyafetinin askısını , insan iskeletine benzettik , kartondan bir yüz yaptık önce , sonra kıyafetler yaptık , çeşit çeşit , birde kukla gibi ip astık . Onlarla annem ve babama zorla , gösteri yapardık , saatlerce bizi izlerlerdi . O bebekleri halen saklıyoruz , tabi müthiş tasarım (!) kıyafetlerini de .

Fotoğraflarını buldum , inanamıyorum , hahhahaha
  Şimdi durup düşününce , ne güzel zaman geçirmişiz , kendin üretmek , üretebilmek , bir çocuk için müthiş bir şey, onun verdiği zevki ben hiçbir şeyde , ne kadar pahalı olursa olsun (!) almamıştım . Ebeveynler , çocuklarına pahalı oyuncaklar alacaklarına , onlara üretmenin , sanatın ve çabanın değeri öğretmeliler - ooo pedagog Saliha, aldı sazı eline 😂 - . Off ben duygusala bağladım , yada ha bağladım , ha bağlayacağım , durmazsam , mendilleri kapmak zorunda kalacağım 😂 .


  Bir dakika , ben ne kadar yazmışım, aslında , soru tek bir oyuncağı içeriyordu , yani sanırım, gibi , bilemedim şimdi . Benim hassas noktam bu , anılar , ooo şimdi durmasam kim bilir daha ne kadar yazarım . Çok eğlendim bu mimi yaparken , o zaman bende bu mimi ,

 Annesi'nin Prensesi ,

 Fatıma- Tüz Zehra ,

 Kız Kardeşler Arasında ,

 Nermin Punar,

 Akela 

 paslıyorum ve üzerine alınan herkesi bu mime davet ediyorum .



You Might Also Like

24 yorum

  1. Ya çok keyifli ve güzel bir mim olmuş :) Kalemine sağlık ^-^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay çok teşekkürler ^^ ve teşekkürler böyle tatlış bir mim başlattığın için ^^

      Sil
  2. Ne güzel bir yazı olmuş buu! Okurken çok eğlendim. Böyle bir geçmişe gittim. :) Mim için dee teşekkürler canım, en kısa zamanda yapacağım! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :D bekliyorum senin de mimini :D

      Sil
  3. Çok eğlenceli bir yazım tarzınız var=D okurken baya eğlendim :)

    YanıtlaSil
  4. Hahaaa 😀 hizini alamamissin kuzum 😀 ama bisi diimmi bende bi taneyle yetinmicem bak simdiden diom 😀 en kisa zamandada yapicam tabiside. Tesekr ederim mimledigin icin. 😘 Benim kizimada bisiler dikseneeee 😀😀

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alamam alamam :D çene düşük ne yaparsın :D bekliyorum senin cevaplarını da :D ay dikiş çok seviyorum ben biliyor musun :D ama hiç çocuk dikmedim , ay keşke dikebilsem , yani o müthiş tasarımlarımdan (!) :D

      Sil
  5. :D Tatlı bir mimmiş ve cevabın da eğlenceli olmuş, eline sağlık. Benim de bir iki tane porselen bebeğim vardı ancak nedense tırsardım onlardan biraz. Lahanalar daha sevimli gelirdi :))

    Kendi tasarımlarınız da çok tatlı^^ Ne mutlu size...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler ^^ Ben bütün bebeklerden korkardım , tek o sevimli gelirdi bana , herhalde kendime benzettiğimden :D halen de korkarım bebeklerden :D
      lahanalar da sevimliydi :D
      müthiş değil mi ama (!) :D

      Sil
  6. Yaa ne güzel zamanlardı. Ben birazcık yaramaz bir çocuk olduğum için bütün oyuncaklarım parçalanmış bir vaziyette olduğundan hatırası kalamadı maalesef. Bebeklerin kafasını, kolunu kopartmak hobimdi :D
    Keyifli bir post olmuş. Eline sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim kendi yaptıklarım ve porselen bebek dışında sağlam kalmadı :D bende aşırı yaramazdım , yani düşün arabayı bile bozmuştum , yolda kalmıştık :D ama bebeklerime dokundurtmuyordum , çok dikkat ediyordum :D

      Sil
  7. Giflere gülmekten öldüm yaaa��������

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ölme ölme , sen bana lazımsın :D bak ama mimi yap tamam mı :D

      Sil
  8. Kağıttan bebekleriniz güzelmiş. Biz de kumaştan dikerdik. Onlara elbise diktiğim de oluyordu. Hatta örgü yelek, kazak da örüyordum. Bunlar hazır oyuncaklardan daha çok keyif veriyordu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizde dikmiştik ama güzel yapamamıştık :D biz normal bebeklerimize elbise dikiyorduk ^^

      Sil
  9. Ne güldüm yaaa :D
    Ben de alınsam üstüme bu mimi? ~

    YanıtlaSil
  10. Nasıl tatlısın var ya.. :) Çok sevdim mimini de anlatımını da.. Hele gifleri cuk oturtmuşsun. Bayıldım :D Ellerine sağlık canım benim, seninki kadar güzel olur mu emin değilim ama en kısa zamanda yapacağım inşallah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok geç cevap verdim , kusura bakma , internette problem vardı :(
      Çok teşekkürler ^^ bekliyorum seninkini de :D

      Sil

//]]>