Ah Şu ' İmanlı Çılgın Türkler ' !

17:12:00



  15 Temmuz darbe girişimi , ülkece bizi çok etkiledi . Her küçük olayda , ya yeniden girişim olursa diye panikler hale geldik . Tabi bunun yanı sıra , insanlara bir cesaret geldi , bıraksan düşman üstüne Allah Allah diyerek , gidecek .

  Ben bu girişimi , tatildeyken haberini almıştım ve orada yaşadığım , üzüntü ve korku anlatılamaz , tansiyonum düştü ve çok kötü oldum . Ben böyle olunca babam bana kızdı , niye korkuyorsun diye , hiçbir şey yapamazlar , oradaki arabalardaki insanlar bile çıkıp bunlara karşı koysa , görürler günlerini dedi . Ve nitekim öyle oldu, aradan bir saat geçti geçmedi halk , bu hainlere öyle bir karşı koydu ki , sanki Çanakkale ruhu yeniden yaşandı .

  Bütün bunlar , korkusuz , imanlı , yiğit insanların eseriydi . Ben bu olayları televizyon başında izliyordum - tatilde olduğum için - , benim unutamadığım olaylar ise tankın önüne yatan adam ve tankı durdurmak için kaynak makinesi getiren kişi idi . Yani düşününce, nerden getirdi ki o makineyi ? İnsan inanamıyor .
  Birde bizim kaldığımız otel , siyasilerin yaptırdığı , şimdi ise, eskiden siyasetle - şuanda uğraşanlar tahminimce kalmıyordu - uğraşmış kişilerin kaldığı bir yerdi , durum böyle olunca adamlar panikleyip gece 3-4 gibi elektrikleri kestiler , annem büyük ihtimal karartma yaptıklarını söyledi , yani uçaklar karanlıkta hedefi bulmasın diye yapmışlar .

  Ben bu konulara girmeyecektim , anlatacağım daha yeni bir şeydi . 1-2 hafta önce , evde elektrik birkaç saniyeliğine gidip geliyordu , babamda bu sırada hızlı bir şekilde , bir şeyler arıyordu , annemde peşinde koşuyordu , başta önemsemedim çünkü o sırada giden internete söyleniyordum . Sonra annem geldi bize ( kardeşim ve bana ) , babamın balta aradığını söyledi . İlk tepki veremedim , ne balta mı ? Normal bir insan niye balta arasın ki durduk yere . Meğerse babam elektrikler gidip durduğu için , darbe girişimi olabilir düşüncesindeymiş . Tabi buradan sonra ben koptum , yani babam baltayı alıp dışarı çıkacak , deli sanırlar yada psikopat . Düşünsenize olacakları, baltalı birini gecenin bir yarısı gördüğünüzü , ne tepki verirsiniz , ben normal bir tepki vermezdim , hahaha . Neyse biz zar zor babamı ikna ettik , uyudu .


  Babam uyuduktan yarım saat sonra , elektrikler tamamen gitti . Bende camdan bakıyorum , tek bizim mi gitti diye , bu sırada bir baktım herkes eline fenerleri almış sokağa fırlamış , diyorum iyicene delirdik  , herkese dışarı çıkmış . Millette ne bilsin , paniklemişler bir şey oldu diye , hani diyorlar ya , elektrikler kesilirse , insanların haberleşmesini engel olmak için diye . Bu sebepten paniklemişler ama yani bakınca görüyorsunuz etraftaki mahallelerde elektrik var , niye bizim dağ başında ki , mahalleye darbe yapılacağını düşündüler acaba . Ama yine de böyle anlarda çılgınlıklar yapan , imanlı yüreklere , çok teşekkür ederim sizin , sizlerin sayesinde - Allah'ın izni ile - bu ülke kurtuldu .

  Ah şu ' İmanlı Çılgın Türkler ' ...

You Might Also Like

14 yorum

  1. Babanın balta almasına çok güldüm ya.
    Bizde de demokrasi nöbetinde otobüsün üstüne seksenlik nine çıkıp bayrak saklıyordu .
    Galiba sen İstanbul'da yaşıyordun ?
    Yanlış bilmiyorsan oradakiler için çok normal bizimkiler hiç öyle tepki vermezdi yani elektrikler kesilse.
    İnsanlar tedirgin normal bi durum .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vay be , nineme bak sen :D evet ben İstanbuldayım , artık normal mi değil mi bilemiycem :D

      Sil
  2. aman aman ya hepimiz korkuyoz bişiler olacak bombalar patlıycak diye sürekli yaaa. balta sözcüğü de çok korkunç yaaa. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya evet, ben şimdi gülüyorum ama birşey olsa ner yaparız Allah korusun . Sen birde beni düşün babam balta arıyor harıl harıl , hahaha.

      Sil
  3. Babanla karşılaşsak ne olurdu bilemedim. Elinde balta ile ikna etmeniz iyi olmuş :) Baltalar elimizde diye bir cıngıl vardı hatırlıyor musun ???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında balta yoktu elinde ama bulsa dışarı çıkardı yani :D . Aaa evet küçükken söylerdik , annemde babama bu olaydan sonra söylüyor, birde dedemin iple balkonda atlama hikayesi var , tam oluyor baltlar elimizde uzun ip belimizdeee . Ailecek garibiz kısaca :D

      Sil
    2. hahahhahahahaha bak buldun cıngılı Bende avrupa yakasındayım korkma alıştım vallahi Bir yandan selalar diğer taraftan Korkma sönmez Hala bazen sela okunuyor. Geçen hafta gece 10 da okundu mesela yadırgamıyorum artık İyi dedene bir şey olmadı Allah muhafaza ...

      Sil
    3. Ben halen alışamadım gece sela okunmasına , perşembeyi cumaya bağlayan geceler okunuyor ama ben her seferinde ne oluyor oluyorum . Dedemin hikayesi eski ama baya olay yaratmış halen unutulmadı :D

      Sil
    4. Sonuç olarak dua öyle düşün kötü bir durum olsa hemen duyulur böyle bak böyle yorumla içini ferah tut...

      Sil
    5. Allah korusun , duayı unutmayalım ^^

      Sil
  4. Allaha şükürler olsun ki öyle bir geceyi anlattık ve bayrama ulaştık. Ben o gün çok endişelendim. Ama şükür ki Allah bizim yanımızda o yüzden bu sıfatı sonuna kadar hak ediyoruz. Imanli çılgın Türkler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok şükür , Allah bizleri korudu . Evet bu sıfat tam oturdu bu millete :D

      Sil
  5. Marmara depreminde de böyle olmuştu,
    Bir sürü insan,panik atak olmuş,uzun süreler tedavi,görmüştü.
    Dilerim ülkemiz böyle durumları bir daha yaşamaz,
    lanet olsun vatan hainlerine,ölenlere Allah'tan rahmet dilerim,yazık,ülkemiz bunları hiç hakketmiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yukarıda mayıs yağmuruna yazdığım dedemin balkondan iple atlaması , marmara depremi sırasında yaptığı birşey . Evet hemde hiç haketmiyor , Allah vatanımız korusun .

      Sil